Новий рік в Карпатах

Автор: Александр Смотраев новый год в Карпатах (поход)

Не дуже короткий опис походу " Біле безмовність " що проходив з 30.12.09 по 05.01.10г
Перш за все хочу сказати, що я не письменник і в школі твори мені давалися важко, тому не судіть строго за цей відгук. У гірських походах я і моя дружина новачки. Перший наш похід в гори відбувся навесні 2009р в Криму, де ми подружилися з відмінними хлопцями, Вони нам і запропонували піти в Карпати взимку. Не буду описувати попередні збори і поїздку до Івано-Франківська, скажу лише, що якщо уважно прочитати " список нееобходімого спорядження " і постаратся виконати всі рекомендації, то ніяких серйозних проблем в поході не буде. І ось я і моя дружина прибули до Івано-Франківська.

Часу до збору у нас було багато і ми трохи прогулялися по місту. Місто " дихнув " на нас неспішної провінційність, розміреністю і спокоєм, в ньому не відчувалося шалений рух 21-го століття. Побродивши по вулицях Івано-Франківська, грунтовно підкріпившись в одному з кафе, ми попрямували до точки збору, вирішивши зустріти наших друзів-туристів на пероні.

Після радісної зустрічі зі старими друзями і знайомства з новими учасниками нашої групи, ми дружно (під керівництвом нашого провідника Кирила Ясько) розіпхали їжу по рюкзаках і занурившись на мікроавтобус, вирушили в с.Манява. Так як зустріч відбулася пізно (близько 2-х годин дня). маршрут походу був дещо змінений.

наша группа перед стартом в Маняве ночная переправа манявский водопад зимой

Вивантажившись в с.Манява ми швидким маршем вирушили до місця нашої першої стоянки. На вулиці було сиро і вітряно, температура повітря плюсова. Більшу частину шляху ми виконали вже в темряві, тому розповісти про навколишнього нас місцевості взагалі-то нічого. Переправившись через річку Манявку, і подолавши невеликий підйом, ми опинилися на місці нашої першої стоянки. Досить швидко розвели багаття і приготували макарони з тушонкою. Повечерявши, посидівши біля багаття, ми почали розташовуватися на нічліг. Всього нас було тринадцять чоловік, тому місця в будиночку вистачило не всім, частина нашої групи спали в наметах.

Розпорядок дня в зимових походах відрізняється від літніх і осінньо-весняних. З огляду на стислість світлового дня, вставати доводилося о шостій ранку, снідати в темряві і потім збиратися. Провідник наш вставав ще раніше, готував на пальнику нам сніданок, а потім будив нас.

Отже Кирило " протрубив " підйом. Поснідавши ми без нічого пішли оглянути Манявський водоспад, погода була зовсім не зимова, +5 за Цельсієм, дощ, сніг майже повністю розтанув, початок походу ніж нагадало травневий похід в Криму, трохи прохолодніше тільки. Водоспад виглядав непогано, але особливо мене не вразив, постояли пофотографировались, Помоклі і пішли на місце стоянки за рюкзаками. Дійшовши до колиби зібралися, одягли рюкзаки і пішли підкорювати гірські вершини.

спуск с хребта Чортка новый год в походе

Відразу був затяжний (два кілометри) підйом, долали його не поспішаючи, найважчими виявилися останні метрів двісті до вершини через награможденіе каменів і повалених дерев. Дощ припинявся і починався знову, ближче до вершини хребта з'явився сніг. На вершині Чортків дув холодний вітер. Йти хоч і не в гору, але було не набагато легше. Спробуйте пройти по Горганах (нагромадження кам'яних брил) присипання сніжком і ви зрозумієте, що пройдений кілометр по хребту ні легкою прогулянкою.

Але все це дрібниці, найобразливіше погана видимість, пелена вкрила навколишні гори, видами помилуватися не вдалося. Після стрибків з каменю на камінь почався спуск, вообщем-то нескладний.

Наступна стоянка була недалеко від вершини г.Ріпна. Дійшовши до стоянки все ми грунтовно промокли, але завдяки кмітливості та запасливості Кирила і Миті (одного з учасників нашого походу) були натягнуті мотузки над багаттям і всі отримали можливість посушити речі.

в нашем уютном хлеву Митя с гитарой

Наближався Новий рік. Наші друзі грунтовно запаслися продуктами для святкових страв. Похідний " стіл " (Переважно складається з поліетиленових пакетів) ломився від достатку. Тут були і копчена ковбаса і пару сортів сиру і солона сьомга і оливки і навіть зелений горошок. На довершення до святкового столу Кирило зварив оригінальний суп, а так само з заначок дістали трохи спиртного, були навіть бенгальські вогні.

Дружно зазначивши Новий Рік (дещо раніше ніж він справді настав) почали готуватися до ночівлі. Ночувати потрібно було в хліві. На щастя до нашого приходу в ньому вже давно не було тварин і запах їх вивітрився. Спалося в цьому приміщенні цілком комфортно, правда в щілини трохи відчувалося.

Рипна в тумане зонтик в зимнем походе

Ранковий підйом в Новому Році не був занадто важким, хоча зазвичай вдома в цей час тільки лягали спати. Після сніданку і нетривалих двогодинних зборів почали підйом на Ріпнів, з вершини якої оглянули поглядом резиденцію президента України і рушили за запланованим нашим провідником шляху.

Кінцева точка шляху в цей день був хребет Станимир. Погода весь день була похмура, вранці туман, до обіду пішов сніг, стало холодніше. Подолавши кілька крутих підйомів і спусків, ми піднялися на Станимир, помилувавшись трохи видами, зрідка з'являлися в розривах сніжної пелени, спустилися до місця нашої третин ночівлі.

вид с хребта Станимир в маленькой колыбе

Хатина була замала, місця на всіх не вистачало, тому ми з Олею (моя дружина), вирішили переночувати в наметі. Я, наламавши гілля з економікою, яка недавно їли, спорудив підстилку, поставили палатку. Всі дружно зібрали дров, принесли води, затопили буржуйку в « колибі » і розвели багаття на вулиці. Зварили вечерю (як завжди в поході – дуже смачний), потім були посиденьки біля багаття, пісні під гітару, туристичні байки, попутно сушка черевик. Спати в наметі виявилося тепліше і комфортніше ніж в « колибах », особливо мені сподобався м'який матрац з гілля.

Вранці четвертого дня ми прокинулися відпочили і повними сил. Температура повітря опустилася до -5 градусів, дерева вкрилися інеєм, намет зовні теж. Поснідавши і зібравши речі, вирушили в подальшу подорож. Сьогодні нам потрібно було пройти траверсом гору Гавор, і зупиниться в полонині Окопи.

траверс хребта Станимир иней белый лес

Вийшли на Станимир, зробили кілька фото і вирушили в дорогу. Велика частина шляху цього дня проходила через ліс, нерідко стежка зникала під буреломом, доводилося пробиратися іноді майже поповзом, або навпаки стрибаючи з одного поваленого дерева на інше, значно збільшилася кількість снігу, весь день була похмура погода, туман. Незабутні враження залишили засніжені дерева, казковий ліс з дитячих казок.

Наближаючись до місця стоянки помітили дим з труби хатинки, ніж були дещо спантеличені. На щастя в хатині була лише одна людина. Тому місця для ночівлі залишалося і нам. Ми познайомилися. Олег - бувалий турист, що знає добре Карпати, подорожував він поодинці. На горищі хатинки лежало сіно і частина нашої команди вирішили поставити там намети, в тому числі і я з дружиною.

Вечір пройшов як завжди весело і дружно. У походах (на мою думку) вечірні посиденьки мають досить важливу роль, знімаючи фізичну і деяку психологічне навантаження з групи. Нам дуже пощастило з товаришами по походу, веселі, життєрадісні, які вміють підтримати розмову на різні теми, і ще співають.

белый лес урочище Пекло указатель в пекло

Настав п'ятий ранок. Йшов сніг, температура повітря опустилася до -10. Сьогодні ми мали радіальний похід на вершину малої Сивулі. Поснідали як завжди молочною кашею з сухофруктами, взяли з собою мінімум речей і їжі на обід ми почали нелегкий шлях підкорювачів вершин. За час, який ми були в поході випало багато снігу, і ми пробиралися по заметах, майже по коліно в снігу.

Нам пощастило, до Пекла (назва ущелини), ми йшли по слідах Олега, який вийшов раніше. Біля Пекла ми з ним і зустрілися. Далі наші дороги розійшлися. Зробивши кілька фотографій на тлі ущелини, і стовпа з покажчиками маршрутів і вершин, ми продовжили шлях.

попытка к бегству ны вершине Сывули зимой

Чим вище ми забиралися, то туман густішав і сильніше йшов сніг, ми йшли всередині хмари. Стежку по якій ходили на вершину Сивулі влітку, завалило снігом. Гілки стланика (різновид сосни) зростаючого уздовж стежки під вагу снігу пригнулись до землі і закрили повністю стежку. Тому піднімалися ми на вершину в обхід.

на Сывуле летом

На вершині видимість була метрів десять-п'ятнадцять, так що з визначних пам'яток ми побачили тільки стовп, оброслий десятисантиметровим шаром снігу і пелену туману навколо. Дув пронизливий холодний вітер. Поклацати фотоапаратами біля стовпа, ми почали спуск.

прыгаем по жерепу а Надя ждала нас в избушке

В деяких місцях доводилося йти по гілках стланика, в метрі від поверхні землі. Гілки пружинили і складалося враження, що йдеш по батуту, іноді нога зісковзувала з чергової гілки і я провалювався в сніг майже по пояс. На більш-менш чистих від дерев ділянках спуску ми наполовину йшли наполовину ковзали на черевиках. Переправившись через невелику річку вийшли до пекла і рушили швидким маршем (з урахуванням глибокого снігу та хуртовини) назад в Окопи.

сушка обуви над печкой палатка на крыше

На місце ночівлі прийшли вже в сутінки. У хатині де ми залишили більшу частину речей, залишилася одна учасниця походу - Надя, за що ми всі їй вдячні. Надя не втрачала дарма часу, і до нашого приходу організувала святковий стіл з сирною, ковбасної, фруктової нарізкою і навіть з тортом (зробленим з згущеного молока і розкришити печива). Втомлені, але щасливі ми ситно повечеряли, розвісили речі для просушки і розсілися послухати наших гітаристів, ближче до півночі потихеньку почали розходитися спати.

полонына Окопы переправа река

Ось і настав ранок останнього дня нашого походу. Висунувши ніс з намету я зрозумів, що мороз вирішив наостанок показати на що він здатний. Дійсно температура була -16 градусів. Але ми вже адаптувалися і тому ніхто сильно не замерз. Як завжди поснідали, зібрали речі і направили свої стопи в сторону с. Бистриця.

В цей день не було затяжних підйомів, фактично всю дорогу ми йшли вниз. Кілька разів переходили по камінню і гілках невелику річку Салатрук. Подивилися видали на невеликий водоспад. Ближче до обіду увійшли в с.Бистриця. Там сіли на автобус і доїхали до Івано-Франківська. Наші подальші пригоди до походу « Біла безмовність » вже не належать, тому на цьому я закінчу свою розповідь.

бодры, веслы, полны сил лошадка с санями

Наостанок хочу сказати, що за весь час цієї подорожі я жодного разу не пошкодував, що пішов в цей похід. Маса хороших вражень і позитивних емоцій, зустріч зі старими друзями, знайомство з новими, хорошими людьми, заряд бадьорості на залишок зими – ось що я отримав всього за шість днів. Гори чекають нас. І ми повернемося до них ще не раз.