Ласкаво просимо в гори

" Гори Калятою характер, дають спартанське виховання
і, звичайно, навчають розбиратися в людях. "
Ю.Моісеев

Назустріч горах! Ласкаво просимо в гори! Так починався наш перший день. І тільки наш інструктор Кирило вже будував якісь плани. Всі ми з'їхалися з різних МІСТ,незнайомі один одному люди, вирвалися з цього шуму і пилу. Всім захотілося романтики, інших відчуттів (походити серед природи, анекдоти розповісти один одному, пісні під гітару поспівати, види красиві подивитися). А не тут-то було !!!!

1 день. Дуже жарко.

самое начало - Феодосия 12.00 місце збору на вокзалі в Феодосії під пам'ятником Леніна. Все з ентузіазмом доповідали в рюкзаки продукти, які розподілив між нами Кирило. Потім також весело приміряли на спину рюкзак (треба щоб не переважує ні в які сторони). І рушили весело в шлях …

О 13.40 ми відбули з Феодосії в село Підгірне. У 14.00 приїхали на зупинку Підгірне і знову почали перерозподіляти рюкзаки, так як до нас приєдналися Юля і Вадим. Веселі хлопці з Києва. У них була гітара …

О 14.30 ми відбули з зупинки і відразу почався підйом. Через якийсь час дався взнаки рюкзак на плечах. Він ставав все важче і важче,а ми все піднімалися і піднімалися. О 15.00 піднялися на гору Узун Сирт.

первый привал в нашем походе Пройшли повз Центру планерного старту і, нарешті, о 15.30 перший привал. Як довго його всі чекали. Палить сонце. Ноги після підйому стали ватяні. Рюкзак тисне на плечі, спина болить. Але посмішка все ще залишалася у нас на устах.Ось так починалося наше перше бойове хрещення горами!

Фото 2 наш перший привал

Ольга из Перми О 16.20 пройшли аеродром для парашутистів. О 16.55 вийшли на Альтанку « Зорепад Спогадів » на горі Коклюк. Тут зробили привал і почали робити перші гарні фотографії. Так, спочатку піднялися,подивилися на гарні краєвиди, а далі довелося спускатися і тут ми пізнали всі « принадність » гірських колючок. До кінця першого дня ноги були неабияк подряпані і покарбовані. Але це тільки тішило … Нам же не треба ходити на дискотеки !!! Можна і так походити тиждень !!!

О 18.00 зробили привал біля джерела і розбили табір.Тут знову довелося вчитися … ставити намети. Кирило все розповів, як підготувати місце, як розкласти намет, куди подіти рюкзак. Потім ми ходили збирати перші дрова. Спочатку дбайливо, щоб не обдерти. Міські все-таки …

У 20.00состоялся наш перший вечерю (макарони з тушонкою). Вони були просто надзвичайно смачні.За чаєм ми один з одним познайомилися, порахували подряпини на ногах і в 22.00 всі пішли спати. Пісні під гітару ще не співали, тільки почали усвідомлювати, куди потрапили і що далі треба робити …

2 день. Жарко.

персиковый сад О 7.30 підйом інструктора. Нам теж треба вставати, а так не хочеться. Встаємо, збираємо дрова,приносимо воду. О 9.00 сніданок готовий (рис з родзинками). Невміло збираємо намети, комплектуємо рюкзаки вже більш впевнено і знову вирушаємо в дорогу.

О 10.20 вихід з табору. Об 11.20 привал на якомусь пагорбі. З нього відкрився вид на виноградники. Далі ми бродили між виноградниками, як раптом нам назустріч вийшла жінка. Вона попередила нас, Що ходити тут не можна. Територія охороняється собаками – кавказцями (вони дуже злі і накидаються на людей). Вона провела нас через виноградники і сад з персиками. Я, Оля та Світлана не втрималися, і поки ніхто не бачив трохи обірвали персиків. Правда наш інструктор про це не знає.

купание в озере В 12.00 натрапили на приватне озеро. Воно було прісне, там вирощують рибу. Ми, недовго думаючи, полізли всі купатися. І яким було наше здивування, коли ми застрягли в мулі по пояс на самому березі. Однак ми не злякалися і з розгону кинулися в воду! Таке собі екстремальне входження і таке ж вилазити з води на животі.Зате як приємно в спеку скупатися в прісній озері. О 12.30 вийшли з озера, і пішли далі.

О 13.10 зробили привал на стежці Гріна (до джерела залишилося 6 км). Рюкзак, як і раніше тисне на плечі. Сонце пече в голову. Йдемо постійно вгору. Вважаємо кожен метр. В14.20 обід. О 15.10 від'їзд до місць привалу.

Кожен підйом дається все важче. Ноги не слухаються. Весь подряпаний, мокрий від поту. Та ще й рюкзак на плечі страшенно тисне. Всіх починає відвідувати почуття: А навіщо нам все це треба? Тут ще й Кирило каже, що недалеко можна сісти на маршрутку на Сімферополь. Після недовго коливання було вирішено йти далі і таки дійти до кінця.

У 16.10 вийшли на галявину десантників. Прямо перед нами відкрився вид на Старий Крим. Погода почала псується. О 16.20 зробили привал у Криниці (до монастиря залишилося 3.8 км). Джерело майже висох і воду набирали дуже довго, по крапельці. Дуже хотілося молока. По дорозі зустріли багато пасуться кіз і корів, а молока не було … О 17.00, нарешті,відбули з джерела.

стоянка у монастыря О 19.00 вийшли на дорогу до монастиря. Пішов дощ. Ми всі одягли дощових і надихнулися, так як до місця ночівлі залишилося 500 метрів. О, як близько наш відпочинок. О 19.20 прибуття до монастиря Сурб Хач. Нам допомогли знайти місце ночівлі трохи вище монастиря. Біля нас також розташувалася група туристів.О 19.50 ми розбили табір на території монастиря.

Перед вечерею ми вирішили покупатися. О, це найсмішніше заняття. Темнотіща. Ми з водою йдемо кудись під дерево. Ліхтарики відводимо убік від себе, що б ніхто не побачив! І починаємо поливати один одного крижаною водою. Так хочеться кричати, а не можна люди навколо.

Поки ми купаємося, Кирило - майстерний кулінар, він же інструктор, він же ввечері мама, а вранці суворий тато, готує вечерю. А після вечері починається спів під гітару і вже втомлені, але задоволені після вечері і гарячого чаю ми йдемо спати. А вночі пішов дощ і гримів грім.

3 день. Похмуро.

О 7.00 підйом інструктора. Мерзлякувато і холодно.О 8.40 снідаємо. Дивлячись на обличчя дітей, хочеться кожного пошкодувати. Але треба йти далі. О 10.30 відбули з місця ночівлі. Об 11.35 зробили привал на руїнах монастиря Сурб Степанос. І раптом сталося диво. Рюкзака на спині вже не відчуваєш. Він сидить там як влитий, ніякого дискомфорту. Починаєш помічати всю красу гірської природи. О 12.10 пішли ми далі. Навіть настрій піднявся. Втоми більше немає.

снова в путь на вершине Френк Мезер

О 13.15 вийшли на вершину гори Франк Мезер. Це було щось. Така красота !!! Заради такого обов'язково варто йти в гори. Незважаючи на дуже сильний вітер, було зроблено багато красивих фотографій. О 14.00 пішли далі,по шляху нам зустрілися пам'ятник партизанам і таврський ящик.

Потім через 45 хвилин зробили привал біля струмка, там же пообідали. В цей час до нас підійшли двоє місцевих, вони йшли до монастиря Кизил Таш (так його назвав наш інструктор). Нам туди ж. Там недалеко від монастиря можна зробити нічліг. До монастиря ми прибули о 15.40.Знайшли місце ночівлі. До джерела у монастиря 600 метрів. На території монастиря розміщуватися не можна. Давалася взнаки втома в ногах.

Далі вирішили зробити радіалку (підйом на гору Сандик без рюкзаків). Двоє людей з нашої групи залишилися в таборі, дуже боліли ноги у них. Іншим теж не солодко було, але терпіли заради того,щоб півгодинки посидіти на вершині і подивитися на все навколо зверху.

совещание у карты небольшая пещера у монастыря Кизилташ

В 16.12 почали підйом до монастиря, печер, і гору Сандик. Підйом тривав 3 години, він був крутим, через ліс. Уже почало здаватися, що це триватиме нескінченно. Просвіту видно не було,йти стає все важче. Але незабаром ми побачили просвіт серед дерев і вилізли на КПП1 у скелі 15 метрів, а ще через годину піднялися на гору Сандик 700м над рівнем моря.

О, як це красиво. Сидіти на краю скелі і дивитися на все зверху вниз. Можна зателефонувати друзям, зв'язок прекрасна. І що найдивніше,поки ми піднімалися було важко, а коли побачили таку красу все кудись поділося. І захотілося ще куди-небудь піднятися …

&Nbsp; последние метры подъема Сидим на  горе Сандык

О 19.00 почали спуск. Він був не крутим, і через годину ми повернулися в табір. Потім ми зробили ще один марш-кидок до джерела, щоб покупатися. А коли прийшли, наш чудовий інструктор вже приготував вечерю. І тільки за вечерею ми все зрозуміли як втомилися. Навіть пісні під гітару не йшли. Очі закривалися самі собою. І незабаром ми всі розійшлися по наметах.

4 день. Все болить, погода чудова.

Цього ранку ми встали пізніше звичайного, так як увечері вирішили,що цей день у нас буде розвантажувальний. Встали о 8 ранку. Вже о 9.30 сніданок був готовий. З табору виходили не поспішаючи (о 12.10), так як відчувалася кожен м'яз, але все ж хотілося йти далі … Йшли в цей день переважно по лісі, і відпочивати м'язам не доводилося, так як було багато підйомів.

О 12.50 вийшли на галявину з лавкою з видом на гори і зробили привал. Далі ми натрапили на санітарну зону і ворота з кулеметними гніздами. Пройшли трохи по дорозі, і знову зайшли в ліс. Почався підйом. Вийшли на хребет р Манджу Хая о 15.30, і зробили там обід.

вышли из леса на Урбаше закат над Таракташем

Відпочивали на привалах в цей день довше ніж зазвичай. Але все трималися дуже дружно. Уже ніхто не думав про повернення додому, про важкий рюкзак, про біль в м'язах. Тепер всім хотілося ще кудись піднятися і нікого не лякали кілометри, ліс і підйоми. Стало навіть забавно.

О 17.20 вийшли до газопроводу і в 17.30 прибули на місце ночівлі (Судакське лісництво). Відкрився дуже красивий пейзаж з видом на море. Воно ставати все ближче !!! О 20.00 всі повечеряли.

За такий короткий час ми стали відмінною командою. Кожен визначив для себе, що йому приємніше за все робити. Дрова збирали все. Хтось набирав воду в казанок, хтось стежив,щоб вогнище не згас, хтось заварював чай ​​(між іншим, чай у нас був трав'яний і збирали ми її по ходу походу), всі були зайняті справою.

Гітари в цей день не було, розмови йшли на дуже глибокі, філософські теми. І як зазвичай 23.30 всі розійшлися по своїх наметах спати. Завтра вставати о 6 ранку.Нам потрібно подолати велику відстань. Кожен з нас завів будильник, щоб не проспати.

5 день. Останній ривок.

асфальт, люди, машины Всі піднялися в 6 ранку, як по будильнику. По-хазяйськи розвели багаття, поставили казанок з водою, хтось вже збирав намет, а хтось допомагав готувати сніданок. І в 8.35 ми вийшли з табору.О 9.20 вийшли на асфальтовану дорогу, як і планували. Так зраділи, коли побачили машини і людей навколо. Але через 20 хв ми знову увійшли в ліс і почався підйом.

О 10.30 ми вийшли з лісу, і перед нами відкрилася видовий майданчик на МеганомА через годину ми підійшли до підніжжя гори Кокуш Кая (Пташина скеля) і зробили підйом на вершину без рюкзаків. Ось заради чого варто йти в гори !!! Спускатися не хотілося, але треба йти далі.

спуск по газопроводу Куш-кая - одна из вершин Эчкидага

Погода чудова, настрій відмінний.А далі ми піднялися на гору Темну і ще на поруч розташовану гору. Ми наближалися до моря. О 13.30 зробили привал на обід. До джерела залишилося 2700 м. І як виявилося джерело якраз під нами, якщо спуститися з гори.

О 15.00 почали спуск з гори. Він виявився дуже крутим і екстремальним. Здається, коли спускалися, допомагав навіть повітря.Рюкзаки тягнуть вперед, земля йде з-під ніг. Головне – не впасти. Але все впоралися відмінно !!! Спускалися півтори години.

дружно шагаем по Темной горе экстрим спуск

А коли спустилися, виявилося до моря рукою подати. І як з'ясувалося, що в це місце приїжджають відпочити хіпі і нудисти. У них своя мода і це трохи утруднювало.Але це один джерело на всіх, тому, ми розмістили свій табір вище джерела, і полетіли до моря. Тепер уже наш інструктор дивувався нашої енергії і бажанням рухатися. Адже до моря треба спускатися, а назад підніматися (близько 2 км). Вже через 30 хвилин ми купалися в морі і були щасливі. Однак незабаром нам довелося повертатися. Трималися ми купкою,по одному нікуди не ходили.

До 20.00 ми повернулися в табір мокрі від поту, захеканий, але задоволені. Тому довелося ще й скупатися в холодній воді джерела. Після вечері ми розмовляли про зірки, місяць. Багато сміялися і жартували. Всі розуміли, що це остання ніч, і ніхто не хотів йти в намет спати.Але підйоми і спуски зробили свою справу, і все одно в 23.30 всі лягли спати.

6 день. До моря!

к морю Все найважче позаду, попереду тільки море. Інструктор встав рано, о 6.40. Решта підтяглися до 7.00. Останній сніданок видався надзвичайно смачним (пшенка з родзинками) Було трохи сумно і веліло одночасно.Сумно від того, що все закінчилося, а радувало, то, що незабаром ти побачиш всіх своїх близьких і рідних тобі людей. О 10.05 вийшли з табору і почали спускатися до моря. О 10.55 зупинилися біля моря для купання. А потім весь час йшли по березі в селище Курортне. А з селища Курортне вирушили в Коктебель на катері через Карадаг.

А в 13.45 ми прибули в Коктебель і на цьому наше захоплююче знайомство з горами закінчилося. У Коктебелі довго ми не могли розійтися, обмінювалися адресами, телефонами, мейлікамі.

За такий короткий час ми стали однією дружною командою. Один іншого доповнювали. Всім хочеться сказати величезне спасибі за проявлену мужність,за допомогу і підтримку один одному. Дякую Владу і Юлі за спів і гру на гітарі, Світі за анекдоти, Олька за веселий сміх і підтримку, інструкторові Кирилу за відмінний похід.

Ольга Андрушкевич, Донецьк 2009.