Навіщо люди йдуть у тайгу

Автор: Дмитрий Вовк из Звездного городка группа

Сильно скорочений щоденник походу Вода і Камені 1-6 вересня 2009.
Навіщо люди йдуть у тайгу, залазять в нетрі Амазонки, проводять місяці на полярних станціях, роблять переходи по пустелях? Це питання давно цікавив мене, і навіть не з тієї точки зору, що вони позбавляють себе якихось благ цивілізації, і відходять від звичного способу своєї повільної життя, а з ракурсу пошуку декілька втраченої, але, тим не менш, абсолютно необхідного зв'язку з природою. Невідома сила тягне нас туди, деякі піддаються їй, деякі завзято чинять опір. Я в числі перших.

Все почалося з бажання. Бажання провести чергову відпустку незвично, по-чудернацьки якщо хочете. Просто спробувати щось нове. До того ж відпустка збіглася за часом з відпустками друзів. Ми вирушили до Криму разом, це подвійно надихало.

Отже, діставшись до Сімферополя вранці, і озирнувшись на вокзалі, ми зупинилися на місці збору, чекаючи призначеного часу. Час від часу підходили учасники нашої групи, знайомилися, жартували. Представивши нам інструктора, Олега Самотолкова, організатори запропонували зайнятися справою. Поділили чесно по рюкзаках тушонку і інші плоди консервної промисловості, а потім, як водиться, спорудили загальну фотку.

знак Марса на плато ЧатырДаг в пещере

Погода псувалася на очах, хмари затягували ультрамарин ранкового українського неба, не було часу на розкачку, тому ми одразу вирушили до тролейбусної зупинки. Чекаючи тролейбуса, закусили місцевим фастфудом ароматну каву. Спритний дворогий тролейбус без проблем домчав нас до місця, залишивши у Перевального. Звідси бере початок перехід.

Небо не обіцяв нічого доброго з першого ж дня. Піднявшись над перевальних, ми тримали свій шлях по ішачити стежці. З одного боку відкривався чудовий вид зверху, з іншого & ndash; нам будувала пики & laquo; мавпа & raquo ;. З приводу цього терміна ходять різні думки. Аж до того, що це чисто кримське визначення швидко приходить туману в горах. Знайомство було швидкоплинним, і ми не поставилися до неї серйозно, а вона, ніби розглядаючи гостей, перекладала своє пухнасте тіло по схилах. Проте, & laquo; мавпи & raquo; не раз зустрічалися нам за весь маршрут.

панорама гор

Відразу ж кинулася в очі чудова весняна гірська флора. Невідомі раніше квіти і молоде листя дерев радували очі нам і туристам, неодноразово зустрічалися на шляху. Ми вітали один одного і обмінювалися побажаннями. Підйоми ще не здавалися такими болісними, а погода дозволила розслабиться ненадовго, але незабаром все змінилося. Підійшовши ближче до чотири-Дагу, Олег, нарікаючи на погоду, запропонував зупиниться на турбазі і пройтися по печерах. Ми, погодившись, залишили речі і вирушили на екскурсію.

Вразила печера Бездонний Колодязь, і, звичайно ж, Еміне-Баїр-Хосар, куди ми спускалися з інструктором-спелеологом. Наступний день почався з прогнозу погоди. Олег відтягував час виходу, ще вночі сіл густий туман. Поснідавши і обернувшись дощовиками, ми зважилися йти далі. На турбазі побажали удачі і гарної погоди.

во мраке лошадки лишайник

Туман скорочував видимість до півметра, ніби ти герой захоплюючої комп'ютерної гри. Маршрут йшов через тисові ущелині до Ангарського перевалу. Це означало, що попереду постійний, що переходить в крутий, небезпечний спуск по мокрій землі з камінням і торішнім листям. Олег порадив нам зготувати трекінгові палки з підніжного матеріалу, що безумовно стало в нагоді на узвозі. Спускатися довелося акуратно, з'єднавшись в ланцюг, страхуючи один одного.

По дорозі нам зустрівся десяток коней і їх господарів, гріються біля багаття. Слідом за нами на Ангарський перевал спустилася і & laquo; мавпа & raquo ;, ноги були мокрі від бруду і опадів. Відігрівшись чаєм з бутербродами, спорудивши бахіли з сміттєвих пакетів, ми, натхнені тільки що купленими двома пляшками горілки, вирішили переночувати під відкритим небом, не дивлячись на недружню & laquo; мавпу & raquo ;. Багаття, макарони з тушонкою і чай з горілкою зробили свою справу & ndash; одні учасники групи заважали іншим спати своїм сміхом і веселими історіями, як з'ясувалося на ранок.

в тумане вечер у костра

Вранці я прокинувся від крапель конденсату, що падали на обличчя - Олег нетерпляче підходячи до наметів, стукав ненав'язливо по стінках з фразою: & laquo; Народи, пора вставати & hellip; & raquo ;. Ця фраза стала крилатою і повторювалася практично щоранку. Небо було чисте, пшоняна каша вдалася на славу, в'ялені кросівки тепло обіймали ногу і треба було збиратися в дорогу. Погода, порадувавши нас сутра, знову змінила декорації і змусила накинути дощовики.

Попереду крутий підйом на Орта-Кош, туман знову закривав огляд, іноді розсіюючись. Це не заважало нам фотографувати, благо навіть в тумані об'єктів перебувало чимало. Пройшовши по схилах Північної демереджа, ми спустилися, до водоспаду Джурла. Тут повинна була бути наша третя стоянка. Знову багаття, знову вогняна вода в чаї і гітара пробудили наші серця, Олег зіграв щось туристичне. Каша і гарячий чай розігнали залишки сну сутра, і ми знову були готові йти вперед.

весенняя река ДжурДжур цветущий лес

Тепер треба було спускатися до водоспаду Джур-Джур. Мавпа не шкодувала нас, випадаючи краплями на яскраві дощовики. По дорозі зустрівся мотоцикл & laquo; Іж & raquo ;, притулений до дерева. Не скористатися моментом було б нерозумно, і ми, по черзі, сфотографувалися в сідлі цього зеленого дива техніки. Як мені здалося, апарат був теплий - вершники, мабуть, відійшли ненадовго у справах. І дійсно, через деякий час, коли ми вже встигли забути про двоколісному засобі пересування, він виник позаду з трьома сідоками на борту і обігнав, мі бруд.

У каси водоспаду ми залишили рюкзаки, і вирушили оглядати пам'ятку. Природно водоспад збирав навколо себе чимало туристів і просто цікавляться, благо до нього можна дістатися цивілізовано. Ідеться групповуху на тлі Джур-Джура, під променями несподівано визирнув кримського сонця, вирушили вниз до генеральських. Перекусивши і поповнивши запаси сосисок і зігріває рідини, ми помахали залишилася позаду мавпі і вирушили на Ай-Алексій.

подъем рассказ Олега на караби

По дорозі зовсім розпогодилося. Окремі оголили кінцівки для засмаги. До вечора дійшли до святого джерела і неподалік розбили табір. Вечеря, приправлений страшилками Олега, був як завжди чудовий. Втім, ми раптово лягли спати. Ранок п'ятого дня почалося зі підгорів каші. Але голод, як відомо, не тітка, і, підкріпившись, ми вирішили висуватися, шлях стояв довгий. Безхмарне небо і море, мелькає далеко, манили вперед.

Спочатку треба було піднятися на вершину Такье-Тенея, 1263 метрів над рівнем моря. По дорозі було зроблено величезну кількість красивих фотографій, благо види відкривалися запаморочливі, видно було чотири-Даг & ndash; практично початок переходу. На вершині нас чекав жахливий вітер, до того ж все моторошно зголодніли, піднімаючись на Такье-Тенея. За загальним бажанням був організований перекус. Так високо я ще не трапезував на відкритому повітрі. Далі ми спустилися на Гірський Карст Криму і через Великі Ворота вийшли до Чегенітре.

вершина привал Олег - инструктор & nbsp;

Йшли вниз по так званій сипухе, під ногами каміння випарювали почуття впевненості з кожним кроком. Сонце палило, деякі навіть встигли обгоріти, знадобився крем для засмаги. Крайня стоянка трапилася близько озера, що дало можливість помитися і помити голову, нарешті. Смачна вечеря під чистим зоряним небом і звуки гітари додали незабутніх вражень в скарбничку спогадів.

Сонячний ранок радісно пробудило нас. Залишалося зовсім трохи. Поснідавши, ми почали збиратися, Олег накреслив на карті пройдений маршрут. Наша дорога проходила через виноградники до рибалити. А далі море. Виноград несміливо показував зелене листя. Ех, сюди б в серпні-вересні!

в облака скала прощание у моря

Порівняно швидко ми дійшли до Рибальського. Невелике містечко, так би мовити & laquo; все включено & raquo; Для туристів. На вході ми спробували місцеве райське морозиво. Потім за усталеною традицією пішли в кафе: чебуреки, пиво і вид на море & ndash; практично виконання таємних фантазій. Чебуреки здавалися їжею богів, а пиво & ndash; їх напоєм. Море шуміло, вітер доносив крик чайок.

Залишалося обмінятися номерами мобільних телефонів і адресами електронних пошт. Настав час прощатися. Загальна фотографія на пам'ять на тлі нескінченного Чорного моря і далі наші шляхи розходяться. Хоча був ще окремо взятий вечір біля моря, а потім незабутній світанок & hellip; але це вже зовсім інша історія.

p.S. Хочеться сказати величезне & laquo; я вас люблю & raquo; учасникам цього історичного переходу. Дякую Олегу за нев'янучий почуття гумору і співчуття до ранкових невиразним особам. Величезне мерсі Володимиру і Ганні за гарний настрій в таборі. Респект Світлані і Олександру за те, що тримали нас у тонусі завжди, скрізь і на віки віків. Олексію салют і удачі по життю. Дякую за чотиримісний вантаж Іринкою. Окреме спасибі В'ячеславу і Тетяні за люб'язно надане місце в наметі, було тепло і весело;) Упевнений, що зустріч не випадкова і ми зустрінемося знову.