Там варто побувати

Нарешті після цілого місяця безперервного терору умовив свою дівчину піти зі мною в похід по гірському Криму. Вона погодилася, але за однієї умови, що по закінченню походу ми залишимося днів на п'ять у моря, довелося піти на компроміс. І ось ми вдвох, після довгих суперечок і образ одне на одного, зупинили свій вибір на маршруті Вода і Камені, так як за описом і відгуками про нього він здався нам найбільш цікавим і мальовничим. Уже в перші два дні походу у нас не залишилося і краплини сумніву, що ми вчинили правильно: почуття захоплення від прекрасних видів, які відкривалися нам протягом шести днів, не змогли б залишити байдужим навіть найзавзятіших противників активного відпочинку.

Все це не описати, треба хоч раз побачити цю красу своїми очима.

Скажу відразу описувати весь маршрут з усіма географічними назвами і термінами не буду, так як це дуже нудно і нудно. Я спробую розповісти вам все прикольне і цікаве, що сталося з нами за ці дні.

Перший день походу залишив у багатьох членів групи не надто приємне враження, тому що на сайті у Кирила написано, що необхідно прибути на місце збору групи максимум до 11.00, велика ж частина групи підтяглася вже до початку першого і, як наслідок, рушили ми в дорогу тільки до другої години. Але хороша компанія, товариський провідник і перші враження від підйому по Червоній стежці (від Соснівки) на нижнє плато Чатир-Даг не залишили й сліду від легкого занепаду настрою.

Дика печера.

Потрапити в перший день в обладнані печери не вдалося, і було прийнято рішення зробити це на наступний день. Але зате в цей день тим, хто зголосився йти з Андрієм (наш провідник) за водою, дуже пощастило. Як виявилося воду ми пішли набирати в необладнану печеру Холодна , яка розташовувалася недалеко від нашого табору. І ми були злегка вражені, коли побачили цей хитрий запас води. Виявляється, в будь-печері на склепіннях накопичується конденсат і просочилося дощові води, які потім капають в так звані ванночки, простіше кажучи в ямки, що утворилися в вапняковому підлозі печери. Але крім цього ми ще побачили сталактити і сталагміти, які, на жаль, були злегка зруйновані дикими туристами, охочими отримати сувеніри на пам'ять, також перед нами відкрилися два невеликі зали з натічними утвореннями на стінах, далі в глиб ми не пішли так як там було занадто сиро, відверто кажучи - справжнє болото. Так деякі з вас скажуть: Знайшов чим здивувати !. А тепер уявіть собі кромішню темряву, з якої промінчик вашого ліхтарика вихоплює незначні шматочки цього незвіданого світу, уяви попадаються по дорозі роздвоєння шляху, рівномірний звук капає конденсату, який намагається тебе заворожити, і відчуття того, що ти вперше в цьому місці. І тільки тоді ти зрозумієш всю красу і романтику, що нахлинули на нас вражень.

Знайомство всуху.

В цей вечір після вечері відбулося ближче знайомство групи біля багаття, потім Андрій (з Мінська) заспівав нам пару десятків авторських пісень, і всі розійшлися по своїх наметах. Не повірите, але ми не випили навіть за знайомство, спиртного протягом походу не було ні краплі.

На наступні ранок ми встали, попили чай і пішли в печеру Еміне- Баїр -Хосар, можна було за бажанням відвідати печеру Мармурова, так як вони знаходяться поруч, частина групи, які там вже бували, залишилися вартувати рюкзаки і намети. Обладнана печера виявилася покручевчерашней, тому що там була відповідна підсвічування, музичний супровід, більшу різноманітність химерних утворень, але не було тієї атмосфери романтики першопрохідника.

На горі Чатир-Даг.

Мене дуже вразила погода на горі Чатир-Даг. Вона змінювалася по кілька разів на день. Тут можна було промокнути до нитки, потім потрапити під божевільний вітер і на десерт викупатися в променях сонця, а за тим повторити всю процедуру заново. Відверто кажучи, ночівля на цій горі була найхолодніша з усіх. А ось підйом на верхнє плато Чатир-Даг запам'ятався мені назавжди і здорово порадував мій фотоапарат. Спочатку хмари пропливали над нами і складалося таке враження, що до них можна дотягнутися руками, потім ми опинилися над ними і раптово потрапили в величезну хмару і довелося чекати поки воно спливло в сторону, тому що видимість була буквально 3-4 метра.

Найцікавіше.

Також цілу бурю емоцій в моїй душі пробудив підйом на Південну Демерджі. Найцікавіше почалося з входу в Долину Привидів. Тут ми побачили горіх, з якого впав Нікулін у фільмі & laquo; Кавказька полонянка & raquo; і камінь, на якому танцювала Ніна. Потім почався затяжний підйом на вершину. Ми йшли під кам'яним хаосом, продиралися крізь кущі, скрадались по метровим карнизах вздовж яру (таку ділянку, на жаль, був тільки один), дерлися по величезних каменях. Але коли заповітна мета була досягнута, у всіх від відкрилися видів перехопило подих, почуття захоплення не було меж і якщо & laquo; ТИ & raquo; читаєш цей відгук, то повір там варто побувати.

По дорозі на вершину ми стали свідками & laquo; мисливської мініатюрки & raquo ;: на стежку вибіг заєць, а над ним, нарізаючи кола, ширяв орел, і в самий вирішальний момент наша поява все зіпсувало або врятувало вирішувати вам. В результаті орел залишився голодний і втратив величезну перо, яке ми підібрали, а заєць, як ви вже здогадалися, виблискуючи п'ятами, зник в кущах.

Справжні джунглі.

До водоспаду Джур-Джур ми пішли через ущелину Хапхал. Ось так спуск був - відволіктися можна було навіть на секунду, весь час дивилися під ноги, щоб не загриміти вниз, а навколо такий ліс, немов справжні джунглі. Всюди ростуть папороті, всюди завали з дерев, які доводилося або обходити, або перелазити через них, а внизу гуркоче гірська річка. Кажу того лукавлячи така краса! Річка є невеликі каскади водоспадів, а там де вода стікає з більшої висоти, утворилися ванночки, в які в дику спеку так і хочеться залізти, але робити цього не раджу - застудитися раз плюнути, адже вода там крижана, як в колодязі.

Грибний суп з макаронами

В п'ятий день маршруту я трохи засмутився через те, що вся група (крім мене) проголосувала за те, щоб не підніматися на Карабі -Яйлу, а мені так хотілося туди потрапити. В результаті чого на стоянку ми стали рано і ближче до вечора все мучилися від неробства. Але були і свої плюси в тому, що ми не полізли на яйлу, так як по дорозі ми назбирали грибів (маслюки). Спочатку збирали гриби тільки я і моя дівчина, за що Андрій на нас лаявся, і говорив, що ми затримуємо групу, але потім до нас приєдналося ще кілька людей. Коли ми прийшли на стоянку і Андрій побачив ціле відро грибів, він здивувався і сказав, що кричав на нас даремно. Увечері у нас на перше був грибний суп з макаронами, а на друге гречка з тушонкою, але все-таки двоє членів групи побоялися покуштувати грибів, інші ж залишилися задоволені.

На наступний день ми вийшли до моря, тут то і закінчився наш маршрут ...

Денис Тітяєв, Горлівка. Червень 2008.