Липень Карпатах

Трюк

Розповідь про похід «Найвищі вершини» Карпати, липень 2013 року.

Я давно хотів піти в похід по Карпатам.Не просто з якихось горах, а саме по Карпатам. Ніякої особливої ​​раціональної причини; не можу згадати навіть, звідки пішло це бажання, але ось вийми та полож мені сюди Карпатський хребет.Бажання поступово перекочувало з розряду "пасивне хочу" в "Активне хочу", термін неминучої зустрічі був призначений на липень. Ідею підтримав Саша, з яким ми вже багато де разом побували; вибрали конкретний похід (з красивим і зрозумілою назвою "Найвищі вершини", організатори Outdoor Ukraine) та спланували поїздку, так,щоб зачепити ще купу всього цікавого по дорозі. Але про це як-небудь іншим разом, зараз я буду говорити вже про фінальної точки в нашому маршруті, про власне похід по Чорногірському хребту.

Панорама

Ранок п'ятниці, вокзал м.Івано-Франківська. Самий безглуздий питання, який можна в цьому час задати людині з великим рюкзаком- "В Карпати?" Звичайно, куди ж ще! Але тільки в різні райони і з різними інструкторами. У нас в підсумку виявився загін з 10 осіб. Чи не багато і не мало, цілком комфортне число. Для походу, позначеного за складністю "вище середнього" забагато дітей і слабо підготовлених людей. Але, треба визнати, все в підсумкувтягнулися в ритм і похід був пройдений без будь-яких відхилень від маршруту.

Вид с горы

Відсутності відхилень сприяла практично ідеальна погода - за шість днів нас всього пару раз зачепив дощ, і то на стоянках. У той же час, хоч в цілому було сонячно, але хмари захищали прямих променів і спеки. Але є в цьому і мінус - шаленезоряне небо, яке можна побачити тільки в горах, нам постало у всій красі лише одного разу. Як на зло, це була найхолодніша ніч, так що полежати на землі розглядаючи зірки, на жаль, не вийшло. Хвилин десять по захоплюватися, задираючи голову, і в намет, в теплий спальник. Бррр ...

Ночь

Повертаючись до питання складності - після весняного походу по Кавказу мені тут йти було цілком комфортно. Тим більше що я взявся йти замикаючим і, відповідно, зовсім нікуди не поспішав.

Утро в Капатах

Пару раз все ж пішов у відрив: під час божевільного спуску з Петроса разом з Сашком і впоследній день пару раз давав себе розім'ятися (якраз тоді розкопав в рюкзаку плеєр, "щоб йти йому було ще веселіше"). Хіба що на третій день було напружено йти: там збіглося і якесь незрозуміле перерозподіл продуктів, і то,що ми несли з собою дрова для наступної стоянкі.Но все одно важко було не до такої міри, щоб думати тільки про те, щоб правильно переставляти палиці і не збилося б подих.

Спуск с Петроса, вид снизу

Спуск з Петроса, вид знизу.

З дровами, до речі, незрозумілий момент. Тобто, зрозуміло, що при ночівлі біля озера в долині,де дерев немає взагалі, а з рослинності тільки кущі та трава, розвести багаття толком ні з чого. Але коли мене потім запитують, чому ми не могли скористатися пальником, а несли дрова (нехай і дійсно хороші дрова, але несли щось на своїй спині) - тут я тушуюсь і намагаюся змінити тему. Тому як немає у мене тлумачного пояснення.

Озеро

Види - види чудові. Причому, як з "шести вершин", так і при переході між ними. Простори, що йдуть вдалину схили гір, неспішно пропливають хмари ... Прямо йшов і відчував себе таким собі недо Гендальфом в поході з братством кільця по Середзем'я. "Недо" -тому як і зростанням я скромніше, і у капелюхи моєї поля вужче,і замість палиці трекинговая палиця, посивів я ще не весь, та й борода іншої моделі. Але все одно, душевний підйом при погляді на всі боки прямо вимагав якоїсь шляхетної мети. Втім, було і чого збити такий настій, так що обійшлися без убитих драконів і врятованих королівств.

Карпаты

До походу я читав,що туризм в Карпатах не особливо популярний і вимагає активного розвитку. Не знаю - не знаю, крім першого дня походу (коли ми власне, не так уже й імного пройшли), ми регулярно при переходах зустрічали колег-туристів. Особливо цікаво побачити посередині походу знайомі обличчя людей, з якими розмовляли на вокзалі, коли шукали свою групу.На вершинах і на стоянках у гірських озер - особливо людно. Але це всеболее-менш нормально і не викликає роздратування, поки мова не заходить про Говерлі.

Говерла, здалеку - дуже приваблива гора.

Говерла издалека

Тому що після цього походу у мене залишився стійкий асоціативний ряд: Говерла- пляж.Поки піднімаєтеся - ви нечувствуете підступу. Ну спустилося пара людина назустріч, ну попереду хтось теж повзе, що такого? ..

Говерла поблизу, нічого підозрілого.

Говерла вблизи

Але подолавши останні метри підйому, з важким подихом, ви раптово виявляєте нагорі народне збіговисько: екскурсії, молодіжні компанії,самотніх і не дуже туристів-походников, парочки, сім'ї ... Все переміщаються, фотографуються на тлі видів і місцевих пам'ятних знаків, перекушують і Чекин. Відчуття перемоги, досягнення, яке зазвичай є після підйому на вершину, де ти? Бракує тільки підйомника і лотків з сувенірами та їжею - і буде аналог кримського Ай-Петрі.

Говерла Говерла

Ще пара слів про людей і негатив, разначал цю тему. Сміття, особливо багато сміття на стоянках. Часом зібраний в купу, часом розкиданий по території. Сумне видовище, яке я не фотографував, вірте на слово.

На вершинах часом зустрічаються творіння рук людських. Говерлу ви бачили вище,на Петросі - невеликий дерев'яний будиночок з загнутим розп'яттям.

На Петросе

На Попі Івані - недобудована обсерваторія. На замок вона схожа, але тільки здалеку. Поблизу - ні чим непримітна заброшка. Але, так, вносить деяку різноманітність в ландшафт.

Обсерватория

Що сказати про організацію? В останній момент був замінений інструктор - замість Олега з нами йшов Андрій. Так як я до цього ні з одним не був знайомий, то мені відповідно це було не прінціпіально.Больной питання з трансфером: організація не ризикує брати квитки на автобус заздалегідь,тому виникає стандартна ситуація: найближчий автобус через кілька годин, там буде людно і незручно, але є альтернатива: поїхати на приватнику, дорожче, зате комфортніше і чекати менше. І наобратном шляху: збиралися об'єднатися з якоюсь іншою групою, і взяти приватну машину; але в підсумку щось зірвалося і почалися комбінації. Все розумію,хотілося б, щоб ці питання вирішувалися заздалегідь.

Андрій - добре вів, готував, розводив багаття, вказував на трави, добував звідкись хліб, розважав разговором.Едінственная претензія - в наших різних поглядах на належне політичний устрій тур групи. В тому сенсі,що я звик і вважаю оптимальним більш жорсткий стиль командування з чітким плануванням, розписаної провізією і розподілом обов'язків. Андрій же цього "піонертабору" не схвалює, більше виступає за самоорганізацію і "ми ж все тут дорослі люди".

У костра

На цьому пора закінчувати загальні враження.З окремих епізодів запам'яталися три моменти:

На другий стоянці на наш табір сталося нашестя корів. Спочатку туристи просто зацікавилися проходять повз коровами, подружилися з допомогою печенюшекс однієї, другої ... і ось вже у нас по табору гуляє п'ят корів, відчули, що їм тут раді, і ще пяток придивляється здалеку, Чи не приєднатися до коллегам.В підсумку довелося проганяти палицями.

Нашествие Коровы в лагере

На цій же другий стоянці ввечері запускали небесний ліхтарик. Ліхтарики їхали з Петербурга, жили у мене в рюкзаку вже більше десяти днів відпустки, багато пережили побачили. Тож не дивно, що, коли ми їх витягли,то виявили невеликі дірки "вобшівке" і зламаний в двох місцях каркас.Но хіба це біда для двох інженерів зі скотчем! Все залатали, каркас зміцнили гілочкою. Даремно спалили перший шматок палива, поки не переконалися, що не можна так просто взяти і запустити ліхтарик на висоті і в холоді.В результаті нагнали в "купол" теплий повітря від багаття і тільки потім запалили паливо від другого ліхтарика. І полетів! Повільно, незграбно, але вгору! Йю-ху!

Ночь

І історія з кодовим словом "фен-шуй". Четверта стоянка, в долині біля озера. Відійшли трохи подалі від озера, в низину. Там було болотисто,зате не так дув вітер і містечко було мальовниче, оточене чудовими струмками. Розставили намети, хтось ближче до костревіщу, хтось далі. Наш товариш Паша з двома синами вибрали місце найдальше, але зате навпроти невеликого чарівного водоспаду. "Все, повний фен-шуй" - сказав Паша, дістав пінку і,сівши навпроти водопадікі і розкуривши трубку, приступив до споглядання.

Камни

Йшов час. Набігли хмари, почався легкий дощ. І, щоб було цікавіше жити, легкий град. Всі поховалися по наметах і спостерігали через щілини, як легкий град перетворюється у важкий. Градини міліметрів 47 в діаметрі довбали по наметах добрих три години не переставая.Связь з іншими наметами втрачена, у себе тісно і нудно. Ми встигли поспати, прокинутися, і ще раз поспати.

Йшов час. Нарешті, негода стихла. Ми висунулися з намету як раз вчасно, щоб почути історію про те,як феншуйний водопадик розлився всесвітнім потопом і спочатку оточив, а потім мало не забрав з собою в долину Пашин палатку.Находівшіеся всередині хлопці до пори до часу не відчували підступу, але "минав час", і вода почала заливатися внутрь.Ігноріровать подібний стан справ неможливо, так що їм довелося в поспіху витягувати з намету речі, Переносити її на відносно суху височина неподалік, і повертати вже зовсім не сухі речі назад. Ми прослухали цю історію три рази (мешканці палатки підходили по одному), кожен раз згадуючи фразу про "фен-шуй". Треба сказати, Паша з синами зустріли це ситуацію мужньо і з гумором. Переночували в підмоклий спальниках,але всі залишилися живі-здорові.