Зимова казка для дорослих

Зимняя сказка для взрослых - настоящая зима

Очет про зимовому поході по маршруту " Зимові Горгани " 3-8 січня 2012 року.

&Nbsp; Тепла безсніжна зима, передноворічні дощі, того дивись підуть квіточки ... А нам так хотілося зими, і засніжених ялинок. Щоб сповна задовольнити свою примху ми не просто приїхали в Карпати, ми свідомопоперлися в саму @ # $% бо саме там був шанс зустріти справжню зимову казку (для дорослих). Витівка вдалася, все знайшлося - і ураганний вітер, і замети по пояс і гостросюжетні ночівлі. Хіба що панорамних видів було замало ..

повторити, чи що?

Необхідна зауваження.
З дев'яти учасників цього походу, восьмеро вже не раз бували в зимових походах і чудово уявляли куди йдуть. Дев'ятий теж далеко не новачок, але в зимові Карпати їхав вперше. Після траверса Лопушна-Сивуля в пургу він видав дві знакові фрази. Спочатку - " Якби я знав, ЩО тут буде, то був би дома ", а лише через пару годин -&Quot; Залишається тільки хороше. Через тиждень буду друзям розповідати - Чуваки, там так КРАСИВО! &Quot;. Це я до того, що екстрим - штука заразна, один раз зачепить, потім все життя доведеться по горах шлятися. Подумайте перш ніж починати :)

там было так красиво!

В Івано-Франківську снігом і не пахло.Але поки ми чекали замовлений мікроавтобус то прийшли до висновку, що температура на вулиці мінусова і це добре. В Осмолоду як і належить приїхали сонні і злегка пом'яті. щоб підготуватися до носіння рюкзака ми вирішили розправити плечі і животики - зайти до місцевої корчми. там діють вельми суворі правила - не можна робити великі замовлення,не можна закривати двері, не можна допомагати персоналу чистити картоплю, не можна нарікати на свою долю і строгість правил. Добре хоч їсти можна :) На початку підйому на хребет Матагів зустріли дві спускаються групи. Від них ми дізналися, що нагорі повно снігу, місцями навіть по пояс (ура, ми не даремно тягнемо снігоступи!),що вітер на хребті воістину ураганної сили, і що їм не вдалося пройти Ігровець (цього вони прямо не сказали, але кислі фізіономії, про заплутані пояснення про плани були трактовані нами однозначно).

хребет Матагив

До першого нічлігу, Хатці-Бухатке, прийшли, коли до темряви залишалося ще 20 хвилин. Цього часу вистачило щобвідшукати воду і трохи дров (подвійна економія газу). Поки варився вечерю, ми розподілилися по спальним місцях. Вісім чоловік вирішили спати на першому поверсі на дерев'яному настилі. Вийшло трохи затісно, ​​зате тепло. Я ж вважав за краще простір і прохолоду - розстелив свій спальник на горищі. Вночі за бортом було -7.

колыба на хребте Матагив

Підйом в 5,вихід в 7. За даними розвідки ще вночі хребет (і нас разом з ним) затягнуло хмарами. ніяких видів і пейзажів не передбачалося. Покинувши зону лісу ми майже відразу почепили снігоступи. Пару людина ще намагалися йти без них, але скоро здалися і теж " взули ". Сніг на cклонах начебто неглибокий (20-30 см), але без снігоступівнога постійно прослизає, та й запросто можна нарватися на метрову яму.

подъем на Игровец

Завершивши підйом на гору Високу ми остаточно втратили вітрозахисту. Повітряні потоки середньої сили (нікого не хитало) були теплими і вологими. Вже через півгодини права, західна, половина тіла (а також рюкзака) була наскрізь мокра. Але поки йдеш,рюкзак не дає замерзнути, а стояти там було не навіщо - видимість нульова. на нічліг (полонина Погар) прийшли близько о пів на третю. Попереду ще ціла купа " светолого " часу - якраз щоб потренуватися ставити намет і просушити одяг.

ветер в лицо

Близько першої години ночі піднявся вітер такої сили, що зміг розбудити навіть мене -загартованого дитячими криками татуся зі стажем :) Почекавши хвилин 20 (авось заспокоїться) я поліз назовні перевіряти відтягнення. І вчасно - за наступні час- півтора вітер вирвав з землі 2 основні відтягнення, повалив половину трекпалок грали роль додаткових опор, в декількох місцях відстикувався внутрянку від тенту.Слава Богу всі ці напасті сталися не одночасно і я мав можливість спокійно усувати поломки не підводячи товаришів. Ненадійні точки опири (кілочки) я замінив суперстабільні " снігоступами під шубою " (Заритими в заметі), по можливості прикопав трекпалкі, і на тому вважав свою місію виконаною. Вітер і не думав вщухати,шатер продовжував трястися в лихоманці, але треба ж і подрімати перед штурмом.

полонина Погар - сушимся у костра

До ранку нічого не змінилося. Вітер явно натякав нам, що було б непогано здатися і обійти наступний хребет лісом. Але ентузіазм засиділися городян не знає меж - ми вирішили штурмувати Сивуля.У півгодини ходьби від стоянки ми виявили намети наших більш обережних колег-туристів, які вирішили перечекати бурю. У них не було ні снігоступів і ні GPS, так що їх рішення було більш ніж розумним.

зимний шатер (9-местный) акробатика на снегоступах

На хребті вітер ввалився нам по повній -коштувало відірвати від землі будь-яку кінцівку (трекпалку або снегоступ) як ходяча система втрачала стабільність і передбачуваність. Тут потягне, там штовхне - куди впадеш невідомо, коли - тим більше. Тому ми довго не думали, спритно перебирали лапками, повзли вперед. Або вгору? видимість нам так і не включили, повзли виключно за приладами, Постійно звіряючись з треком на GPS.

на вершине Сывули зимой

І ось уявіть собі - очі сльозяться від пронизливого вітру, 5-міліметрова крижана глазур покрила всю праву половину тіла, верхівка промерзає, а ноги хлюпають в промоклих черевиках, дорогущий фотоапарат весь покрився льодом. Але все це відбувається десь далеко, на периферії свідомості.У центрі ж тільки дві думки, дві мрії - зняти рюкзак і не упустити навушник. Рюкзак треба зняти, бо за 3 години без привалу плечі заніміли і тепер просто кричать від болю. А навушник, в якому на повній гучності віщає нескінченна аудіокнига Акуніна, це то саме знеболююче, яке допомагає забути про біль і повзти далі.

ледяная глазурь на одежде полонина Рущина

План ми виконали, траверс завершили, з хребта спустилися. Але пригоди на цьому не закінчилися. увечері повалив мокрий сніг, додатково зволожуючи і без того мокрий одяг. А вітер, редиска, притих і перестав здувати сніг з шатра. Вже через пів-години внутрянка і тент злиплися - по стінах заструмувала волога.Цю напасть ми дещо як перемогли, але в першій годині ночі (знову!) ми прокинулися від дивного звуку. Центрольний шток - головна опора шатра, зігнувся буквою " зю " і явно планував зламатися під вагою снігу. Екстрений ремонт, струшування снігу, перевірка відтяжок. Все добре, навіть трохи весело (згадали історію про групу Дятлова),але все вміст шатра тотально промокло.

тяжелое утро ёлки в снегу горелка под стеклотканью

Прокинувшись в мокрому спальнику, я одягнув мокрий одяг і почав шнурувати мокрі черевики. Чортова відлига. взимку має бути холодно! Це набагато комфортніше. Чесно кажучи, я всерйоз розглядав варіант відступу якої-небудь колибі (або взагалі в населенке) для масової просушування барахла. Але друзі аргументовано пояснили, що нерозумно піддаватися хвилинної слабкості, коли попереду маячить така приваблива перспектива, як ночівля на хребті. Там-то вже напевно буде холодно, вода в ганчірках швиденько замерзне і перестане бути мокрою :)

зиминй поход в Карпаты

Дорога до хребту Тавпіширка це суцільні " американські гірки " - швидкісний спуск за яким йде крутий і довгий підйом і так багато разів. Тут виявилися дуже до речі подпяточние упори на снігоступах. З ними повзти вгору набагато комфортніше, так як нога стає горизонтально, як на сходинку, що зменшує навантаження на сухожилля.Випав вчора сніг, під впливом вітру сьогодні знову піднявся в повітря. Крім вкрай обмеженої видимості, особливих проблем це не приносило (звикли напевно). Зате на відео ці хмари снігу виглядали як даний светопреставление, арктичне пекло, смертоносна пурга з розповідей про полярників.

американские горки в Карпатах

На Тавпіширка шар снігу був мало не метрової товщини. Для кухні довелося вирити глубоченние окоп, майданчик під намет трамбували вдвічі довше звичайного, в туалет ходили виключно в снігоступах. Зате перед заходом на кілька хвилин відкрилося небо і ми кинулися фотографувати і фотографуватися.

Сніг йшов всю ніч і до ранку приховав під 20-сантиметровим шаром пухляка всі сліди нашого перебування - численні стежки, розкидану заварку, забуті на кухні тарілки. Мені раптом спало на думку, що після такого снігопаду лавини можуть бути не тільки на високих голих хребтах. Навіть вчорашні американські гірки сьогодні могли б таїти небезпека.Зараз ніяк не можу згадати, чи бачив я тоді горизонтальні тріщини на перегині, або це заблукало спогад з інших походів. Слава Богу, що попереду був спокійний лісистий ділянку.

Як не дивно максимум екстриму в цьому поході я " зловив " вже в населенке.Дорога на околиці Бистриці походила на каток, що було не дуже до речі, так як ковзани я не взяв, а падати з навантаженим рюкзаком - сумнівне задоволення.

Різдвяну ніч ми провели в тій самій Бистриці, в невеликому готельчику " Водограй ". Вулицями бігали виряджені, співали щось народно-святкове,хвалилися костюмами. Ми ж поступово вливалися в " цивілізацію " - сушили взуття, парилися в душі, доповідали на Велику Землю про успішне завершення походу ...

Трохи самореклами

&Nbsp; &Nbsp; В цьому поході я вже традиційно вів онлайн-трансляцію в соціальній мережі Google+. Так що ця стаття - лише вільний переказ уже написаного там. Додавайтеся в друзі   - в наступний раз зможете читати наймиліші похідні новини (а-а-а, нас зносить вітром, де ж мій вірний льодоруб?) прямо із запалу з жару :)

Кирило Ясько, Київ 2012.

P.S. Ще більше фоток з цього походу можна знайти вмоем гугл-альбоме.