Ап-ап-ап!

Відгук про похід по Туреччині Лікійська стежка з 13 по 24 вересня 2010 року.
Минуло вже кілька днів з закінчення походу по Туреччині під загадковою і багатообіцяючою назвою Лікійська стежка . Пристрасті вщухли, каша в голові стала розсіюватися по крупинках і, якщо в перший день після приїзду на 2-ий питання друзів (перший був: Ти жива? або щось в цьому роді): & laquo; Ну як? , - я протяжно завивала ВАУУУУУУУ! , то зараз можу більш-менш чітко відповісти на дане питання.

Передісторія.

Для тих, хто сумнівається вплутуватися йому в цю авантюру чи ні, чи вистачить досвіду, невелика передісторія.

Весь мій досвід пішохідних походів складається з єдиного тижневого походу по Криму, де ми підкорювали місцевий Олімп в 1000 з невеликим метрів, звідки я вже не планувала повернутися живий, так як тяжкість рюкзака і общаговской консерви все більше і більше прибивали мене до землі. Похід залишив багато позитивних емоцій, але в пам'яті як жахливий сон були ці перші два дні підкорення висоти з рюкзаками! Після цього досвіду, я собі сказала: & laquo; Ніяких піших походів! & Raquo ;.

Минуло кілька місяців. Зовсім випадково я заходжу на сайт www.OutdoorUkraine.com і бачу дуже привабливу назву & laquo; Лікійська стежка & raquo; - Туреччина. Очі загорілися, уяву заграло, і через годину я вже була щасливою власницею квитків на літак Київ & ndash; Анталія, Анталія & ndash; Київ. Тільки потім я більш уважно ознайомилася з маршрутом і висотою, на яку нам належало піднятися. Чесно, пробив холодний піт. Але, як каже моя тітонька: & laquo; Все що не робиться, робиться на краще & raquo ;, - я змирилася з відпусткою з елементами мазохізму.

Порадившись з інструктором, Кирилом, я замінила свій 3-х кг спальник на 1-о кг і ретельно продумала свій багаж: від серця відривала зайві шортики, маячки і косметику. У підсумку пару зайвих футболок (тобто чистих) у мене з походу залишилося, а косметика там і не стала в нагоді: тональний крем і пудру замінив природну засмагу, туш там взагалі не потрібна, твоє обличчя постійно вологе, це або піт або середземноморська вода , шкіру у мене не сушило, так що без крему також не страждала. Я жодного разу не одягла светр і шерст.носкі, цілком обійшлася в прохолодні вечора олімпійкою.

Лікійська стежка - гори і каньйони.

А тепер про сам похід. Все почалося в аеропорту Борисполя, де збиралася частина групи. Кирило, спасибі йому за це, все дуже докладно і дохідливо пояснив, як добиратися до аеропорту, тому з цим не виникло проблем.

Приїхавши в аеропорт, я очікувала побачити лисого, суворого, але з почуттям гумору (що з цим все в порядку, було зрозуміло по листуванню) інструктора, про зовнішності Кирила судила по його аве в контакті. У підсумку я побачила три групи людей з рюкзаками: афроамериканців, ніжно обнявши свої рюкзаки, вони безтурботно спали на підлозі аеропорту, численна кількість євреїв, точніше хасидів з їх пейсами, і невелику скромну групу європейців явно збираються в похід. Ні в одній групі серйозного лисого чоловіка не було, все співали, посміхалися або спали. Більшу довіру вселила група європейців, до якої я підійшла. Кирило виявився трохи скуйовдженим усміхненим хлопцем, нічого спільного з суворим профілем в аватарке контакту.

рассвет над взлетной полосой в Борисполе & nbsp;

Разом з Кирилом у аеропорт приїхали Саша (другий інструктор) та Ірина (уч. Походу з Києва). Трохи пізніше до нас підійшла Світлана, Андрій, Максим і Андрій. Всі були в піднесеному настрої, відразу йшли на контакт. І так, жваво розмовляючи про те, про се ми сіли в літак і долетіли до Анталії, де зустріли другу частину групи (Джулія, Ірина з Артемом, Катя з Мішею, Тоня з Ігорем, Тимофій) занурилися в автобус і поїхали на старт & laquo; Лікійської стежки & raquo ;.

Лікійська стежка починається з & laquo; Великого Каньонінг & raquo ;, розбігшись по кущах хто куди і переодягнувшись в купальні костюми, ми вирушили борсатися в місцевій водоймі. Йшли ми хвилин 20-30 повертаючи голови на всі 180, все було нове і цікаве. Взявши шолом, жилет, гідрокостюм і спец. тапочки-шкарпетки бажаючі, я в їх числі, попливли милуватися каньйонингом. Всім рекомендую там поплавати, він нікого з нас не залишив байдужим!

подвесной мост в каньоне стены каньона в Турции

Накупавшись до знемоги ми, прихопивши рюкзаки на пропускному пункті Каньонінг, вирушили на обід. Після ситного обіду (а в нашому випадку, ще й після безсонної ночі) за російськими звичаями прийнято поспати, але інструктор був українцем, та й ми були не в Росії, тому розподіливши продукти по рюкзаках, до речі, вага мого рюкзака з громадськими продуктами мене приємно здивував, ми почали сходження в гори. На шляху нам постійно зустрічалися турецькі написи, які інструктор нам люб'язно перекладав, а саме: & laquo; Алі вітає голодних і знеможених туристів у себе в кафе. Обіцяє нагодувати, напоїти і спати укласти в своєму hotele & raquo ;. Чи не так, дуже мило. =)

заплыв в касках по каньону Гармонии & nbsp;

На місце стоянки ми прийшли ввечері з ліхтариками на лобах. Перший підйом видався важким: хотілося їсти, спати і не рухатися, просто завмерти на місці і відчути спокій. Поки наші чоловіки і Ірина, жінка-героїня, у якої залишилися сили спуститися вниз для прийняття вечірніх ванн, пішли за водою для чаю, ми приготували вечерю, поспали. Через кілька годин герої повернулися з водою і розповідями про скорпіонів, яких вони зустріли на своєму шляху. Настав наш перший спільний вечерю, який був краще за будь-ресторанних вишукувань, це була гречка з сушеним м'ясом (не дарма Сервантес говорив, що найкраща приправа & ndash; це голод). =)))

Другий день почався зі смачною молочної кашки. Дорога не була складною, і в ясне час доби ми прийшли на мальовничу галявину, неподалік від якої були зарості ожини. За вечерею, вся група спостерігала за зоряним небом, і наш звіздар, Андрій, з цього і до останнього дня, показував нам велику і малу ведмедицю.

вверх по каньону & nbsp; & nbsp;

На третій день ми перетнули гранатове ферму, де висіли вже стиглі червоні плоди. Мене дуже порадували і здивували драбинки через паркан, кажуть в Європі це звичайна справа, в Россі я такого не бачила. В цей же день ми відвідали свій перший ресторан на шляху, де зустріли ще одну учасницю нашого походу з Польщі, Барбару. Принісши не малу вигоду туркам, і так розслабившись і розледачіли, що, не без зусиль, умовили інструктора найняти машину для перевезення рюкзаків. Тут і до останнього нашої паличкою-виручалочкою став Артем. Він домовлявся і висловлювався з турками, з Іриною вони висували цікаві пропозиції по організації дозвілля і внесли значну & laquo; родзинку & raquo; в нашу похідну життя.

наша группа на Ликийской тропе & nbsp;

Отже, хлопці пішли без нічого пішки, а я і два бравих молодця з України, Андрій і Максим, поїхали на машині разом з вантажем. Після тривалих переговорів, які відбувалися по сценарії фільму & laquo; Труднощі перекладу & raquo ;, з місцевими аксакалами, ночівлю вирішили організувати прямо в селі під деревом волоського горіха. Там наша група розділилася: частина поставили наметовий табір, а частина ночувала у місцевих жителів.

в дупле гигантского платана & nbsp; & nbsp;

Четвертий день почався з навантаження рюкзаків на машину і відправки їх під чуйним наглядом наших білоруських друзів Тонею і Ігорем в гори. Всі інші нічого пішли милуватися гірськими пейзажами Туреччини. А подивитися там було на що! По-перше, ми вперше зустріли так би мовити & laquo; дику & raquo; черепаху. Скільки захоплення і радості можна було прочитати в наших очах і жаху в її! Продовжуючи обговорювати черепаху ми зустріли джерело, де остуджують сир, а піднявши голову вгору, ми побачили гігантське дерево! Воно було настільки широке, що групове фото на пам'ять вийшло на тлі дупла. Ми, на жаль, не виміряли його груповими обіймами, залишили це нашим послідовникам.

Далі нас чекав казковий ліс! Як говоритися, ні в казці сказати, ні пером описати. Хлопці, це треба побачити своїми очима, дуже красиво! Недалеко від будинку пастуха нас вже чекали хлопці з рюкзаками, де ми затарились водою, пообідали і пішли підніматися до нашої стоянки = проміжною точкою відпочинку перед штурмом Тахталі.

засохший кедр на седловине Тахтали вышли из облака & nbsp; & nbsp; & nbsp;

Сховавши рюкзаки поблизу табору, ми відважно кинулися підкорювати вершину, тим більше, що там нас чекав ресторан і все що випливають звідси наслідки. Першу частину шляху мені було складно: ап, ап, ап, один лише ап і жодного дауна!

В горах нас застав туман, тобто ми увійшли в хмару. І частина шляху, немов їжачки в тумані, ми просувалися по хребту, йдучи до заповітної мети. Там не було ніякої рослинності, крім моторошних колючок, з цікавості на яких я вирішила наступити, за що і поплатилася: весь вечір діставала з шкарпеток і кросівок дрібні, але дуже гострі голки.

І ось ми на вершині. Люди, які приїхали на фунікулері з Кемера, з подивом і іронічною посмішкою дивилися нам в слід, але були серед них і такі, які готові були проміняти свої сукні на похідну одяг, обміняти свій квиток на фунікулер на трекінгові палки та підкорити Олімпус в 2300 м. пішки! Принаймні, хочеться в це вірити & hellip;

Перекусивши на найвищій оглядовому майданчику півдня Туреччини, ми задоволені і щасливі спустилися до нашого табору.

у костра в походе & nbsp;

П'ятий день мені запам'ятався великою кількістю винограду і граната, які ми зривали прямо з дерев. До ночівлі ми прийшли вже пізно, і в темряві при зборі дров нашого інструктора вкусив скорпіон ! Він оперативно зреагував, відразу зателефонував лікареві. Після огляду його відвезли в лікарню. Після такого стало моторошно не тільки ставити намет, але і ходити в місця не настільки віддалені, але життєво необхідні.

спуск с Тахтали в Бейчик & nbsp; & nbsp;

Без інструктора було сумно і тоскно, біда нас згуртувала в тісне коло біля багаття, до гарячого вечері раптом, звідки не візьмись, з'явилися міцні напої. Щоб повернути здоров'я нашого дорогого інструктора, ми, як справжні шамани, стали кликати його, здоров'я Кирила, кожен раз піднімаючи гуртки з вогненною рідиною над багаттям. Ритуал довелося провести кілька разів поспіль, і о диво! Як за помахом чарівної палички, до півночі наш інструктор живий і неушкоджений (правда, трохи покусаний) пристав перед нами!

Лікійська стежка - сонце і море.

В шостий і сьомий день група зупинилася в кемпінгу Чіралі, але можна було спати і на пляжі, як я і ще кілька хлопців зробили. З лежаків не виганяють, вранці спеціально не будять, єдино, що просять поставити шезлонги на місце.

тропа к Химере ночлег на пляже в Турции & nbsp; & Nbsp;

В ці дні ми сходили на руїни Олімпус (дуже рекомендую) і зробили легку прогулянку на цілий день до Текірова%), по шляху зустрівши місцевого рибалки-філософа, який нам показав величезний генератор в місцевих руїнах. У Текірова турки попросили нашого дозволу з нами сфотографуватися, за їхніми словами, вони ще російських у себе в курортному містечку не бачили, мовляв одні європейці.

бухта в Средиземном море бухта у Текирова & nbsp; & Nbsp;

На восьмий день ми взяли тур на каяках (складені речі залишили в кемпінгу). За каяки окреме спасибі Артему з Ірою, це була їхня ідея. Звичайно, турки беруть за свої тури явно дорого, але один раз сплавати на каяках варто. Мені дуже сподобалося!

морские каяки & nbsp;

В цей же день нашу туристичну команду покинула Джулія з Греції, і дві пари білорусів: Катя з Мішею і Тоня з Ігорем, але з хлопцями ми ще зустрінемося в Анталії.

уходим вдаль в морской пещере & nbsp;

Ночували ми на верблюжої фермі. Верблюдів там вже давно немає, а може і взагалі не було, але назва збереглася.

остров в море камни на тропе & nbsp;

На дев'ятий день ні світ, ні зоря Саша (другий інструктор) з Кирилом всіх підняли, нагодували кашею, показали напрямок і наказним тоном сказали: & laquo; Нам туди! & Raquo ;, а це значить, нас чекає черговий ап! Не такий страшний чорт, як його малюють. Ап виявився не таким тривалим і виснажливим, до обіду ми прийшли на Маяк, де облилися тухленькой водицею і отримали 30 хв. божественного післяобіднього сну!

послеобеденный сон у маяка

Далі нас чекала стоянка в мальовничій бухті, по сусідству з турком-рибалкою. У цей вечір, за вечерею група заспівала! Точніше співала в основному Барбара, а всі інші підспівували або просто слухали.

10 день був дуже легким: з одного пляжу, ми перебралися на інший. Після купання і отримання рівного загару, нас чекала святкова вечеря біля вогнища, у останнього багаття в нашому поході, до якого приєднався місцевий & laquo; дитя гір & raquo ;.

бухта у поселка Караоз сушка вещей в походе

11 день & ndash; це місцевий ринок, де я закупилась лукумом, бринзою і ін. їстівними запасами; це руїни стародавнього міста Фесаліса, з його пляжами і тіні в лісі; це прибуття в Анталію, розміщення в невеликому готелі з непоганими номерами. Весь вечір пішов на огляд місцевих визначних пам'яток і докупкі сувенірів. Вночі був святковий, прощальний фуршет.

базар в Кумлудже на развалинах Фаселиса

Ранок 12 дня почалося зі сніданку, прощання з частиною групи і від'їздом в аеропорт Анталії. Реєстрація, паспортний контроль пройшли швидко. Бажання Свєти обчистити дьюті фрі передалося всім, як хвороба повітряно-крапельним шляхом, і ми, піддавшись лихоманці, помчали спустошувати дьюті фрі! Задоволені, з запечатаними пакетиками в руках, ми сіли в літак і без ексцесів долетіли до Києва.

бухта Фаселис

На останок.

Я рада, що була учасницею даного походу: побачила барвисті пейзажі Туреччини своїми очима, познайомилася з цікавими і різнобічними людьми.

На питання & laquo; Чи варто йти? & Raquo; однозначно відповісти не можна, кожна людина об'єктивно відповість на це питання сам в минулому часі =))) Але те, що варто спробувати сходити по цьому маршруту & ndash; це однозначно!

прощание с Турцией - опустевший пансион в Анталии & nbsp; & nbsp;

p.S .: Хочу сказати велике спасибі нашим інструкторам Кирилу і Саші за хорошу організацію походу, і всім учасникам походу респект і уважуха, а так само купу-купу смайликів !!! ;)

Текст - Ніна Кайгородцева, Москва . & Nbsp;

Фото - Кирило Ясько, Київ .