Що робити в Каппадокії

Відгук про тур Нереальна Каппадокія, жовтень 2020

Відвідати Каппадокию було дуже давнім моїм бажанням, і я завжди хотіла відвідати її саме в жовтні, оскільки вважаю саме цей час ідеальним і найкомфортнішим для цієї місцевості. Крім того, я люблю екстремальні види спорту і літала фактично на всьому що літає, але ось політ на повітряній кулі завжди хотіла здійснити саме в Каппадокії. Тому це дивовижне місце безсумнівно увійшло в мою програму по Туреччині.

Каппадокія

Наша програма по Каппадокії відрізняється від стандартних програм, оскільки ми приїхали в складі спортивної групи і всі дні у нас розписані. З групою ми відвідаємо всі долини, каньйони і підземні міста, тому на додаткові розваги ми приїхали заздалегідь.

Голубина долина

З Стамбула в Каппадокії ми дісталися нічним автобусом, оселилися в чудовому печерному готелі і відправилися кататися на квадроциклах і зустрічати перший захід в Каппадокії. Про екскурсію на квадроциклах можу сказати, що дуже сподобалося. На квадроциклах я їздила раніше багато разів і взимку і влітку і можу сказати, що маршрут був зовсім не легким. Ми їздили 2 години по долинах в кумедних німецьких касках в оточенні приголомшливих видів і, звичайно, зустріли чудовий захід в цьому краю нереальних пейзажів.

на квадроциклах по Каппадокії

Політ на повітряній кулі в Каппадокії це класика, тому саме тут мені хотілося здійснити це давнє бажання. Політ на кулі НЕ екстрим, але це шалено красиво, романтично, зустріч світанку в небі. Нам дуже пощастило - приїхавши до Каппадокії, ми дізналися, що кулі 2 дня не літали і на наступний ранок немає місць. Тому вранці ми пішли спостерігати за зльотом з землі, а на наступний день ми політали за зовсім смішні гроші, а потім погода зіпсувалася і небо знову "закрили". Політ на кулі, це безумовно, краще, що можна зробити в Каппадокії, тому плануйте польоти заздалегідь.

повітряні кулі над Каппадокією

Перебуваючи в Каппадокії, не можна пропустити ще одне шоу - поспостерігати за зльотом повітряних куль на світанку. Оглядовий майданчик розташований безпосередньо в долині, де злітають кулі і погляду відкривається справді дивовижне видовище

повітряні кулі злітають

Нереальна Каппадокія. Саме так можна охарактеризувати навколишні тут пейзажі. Ми приїхали в складі спортивної групи, тому ходили мінімум 25 км в день і обійшли всі долини і каньйони повністю. У звичайному режимі тут існують стандартні тури, які теж охоплюють основні визначні пам'ятки, але ходити потрібно істотно менше. У перший день ми відвідали Голубину долину, фортецю Учхисар, долину Любові.

йдемо в Учхисар долина Кохання

В Каппадокії є все. Навіть кам'яні гриби. Долина Паша Баглар є одним із символів Каппадокії. Коли дивишся на ці скелі важко уявити собі таку фантазію природи. Скелі виглядають як гриби з капелюшками абсолютно іншої породи і іншого кольору. Чергове унікальне творіння природи Каппадокії

Печерний комплекс Зельве є музеєм під відкритим небом і знаходиться в 10 км від Гереме. Дуже вражаюче місце. В 9-13 століттях християнські монахи сховалися тут від переслідування, з'явилося поселення не тільки з монастирськими, а й з житловими приміщеннями. Дуже відрізняється від музею під відкритим небом в Гореме, про який я теж розповім. Зелве однозначно рекомендований до відвідування.

Зелве

Печерний монастир Чавушин і зустріч заходу на найвищій оглядовому майданчику Каппадокії Sunset Point - прекрасне завершення насиченого екскурсійного дня. У печерному монастирі Чавушин безліч добре збережених і практично не завалених залів, в деяких збереглися колони, розписи і фрески

Чавушин Рожева долина

Напевно, найвідомішим і найбільш розкрученим туристичним об'єктом, є музей на відкритому повітрі Гереме. Вхід в музей досить дорогий, 75 лір, але саме тут найбільша кількість церков з прекрасно збереженими фресками. Тут знаходиться також знаменита чорна церква з найбільш збереженими фресками, тут додатковий вхід ще за 25 лір, але краса цієї церкви вражають. Особливістю цього музею є те, що тут категорично заборонено фотографувати що зі спалахом, що без, тому зробити рідкісні кадри фресок є додатковим атракціоном у туристів.

печерний храм фреска з тетраморфом

Якщо дозволяє час, просто необхідно з'їздити і в більш віддалені від Гереме пам'ятки. Безсумнівно обов'язковим для відвідування є каньйон Іхлара. Просто дивовижне по красі місце. Нескладний трек всього 3.5 км, але він подарує як дивовижні види самого каньйону, так і стародавні фрески в численних скельних церквах

каньон Іхлара Селіме

У фіналі подорожі ми відвідали найвіддаленіші, але не менш цікаві локації Каппадокії - підземне місто Дерінкую і скельний монастир Селіме. Печерне місто Деринкую дуже вражає. Побудований у 2 столітті до нашої ери, а знайдений випадково в 1963 році. Розміри його величезні. Для відвідувачів відкрито зараз приблизно 8 рівнів, але це лише мізерна частина того, що розкопано і вивчено. Важко уявити як це все будували 3 тисячі років тому і скільки це зайняло часу. У скельному монастирі Селіме вразив багаторівневий комплекс розміром з собор.

захід сонця в Каппадокії

Каппадокія - дивовижне місце на нашій планеті, яке залишає в пам'яті незабутні враження і яке хоча б раз в житті однозначно варто відвідати! А ми вирушили в наступну частину подорожі на приголомшливо красивий трек по Західній Лікійської стежці.

Марина Колюбакіна, Одеса, 25 жовтня 2020.