Навколо Монблану на замовлення

Вокруг Монблана на заказ

Звіт про похід Навколо Монблану 14-23 червня 2019 г.

У нас є така послуга, як похід на замовлення (або індивідуальний гід). Якщо вам дуже хочеться в похід, якого немає в нашому розкладі, але ви готові платити за втілення мрії, то немає нічого неможливого. Саме за такою схемою "виник" цей тур Навколо Монблану. Подзвонив зацікавлений турист, ми домовилися про ціну і лише через 10 днів ми вже пакували рюкзаки для походу в Альпи.

Слід зауважити, що я відмовляв замовника від треку Tour du Mont-Blanc в цю пору року. Адже в червні на перевалах ще досить багато снігу. Проте, похід відбувся і пройшов на ура. Примхи погоди, великі снігові поля (а також записи в щоденнику) зробили подорож ще більш запам'ятовується. Ось як все було ...

День 0

Завтра вранці вирушаємо в похід навколо Монблану. А поки заночували прямо біля паркану аеропорту Бергамо. Насправді розташувалися ми з величезним комфортом - намети поставили в лісо-парку на березі річки Серіо. Увечері ми встигли забігти в супермаркет і купити газ для пальника. Тому вечерю буде хоч і пізно, але гарячим.

горелка на цанговом балоне

День 1

Ми не дарма залишилися ночувати під аеропортом, а не поїхали в Мілан або Бергамо. Вранці з аеропорту Оріо йде прямий і недорогий автобус (Flixbus) в сторону Шамоні. Їхати приблизно 5-6 годин. На окружній Мілана постійно пробки і автобус повзе черепашачим кроком, а перед тунелем провідному в Шамоні нас моторошно довго маринували на прикордонний контроль, але мабуть все це враховано при складанні розкладу, тому що ми приїхали вчасно.

Шамони

Близько години дня наша маленька група зібралася в повному складі, переміщуватися до підйомника в Бельв'ю і ми почали йти. Вгадайте, що я подумав, як тільки ми рушили? Звичайно ж я задумався над тим, чому у мене знову такий важкий рюкзак.

начало тропы

Насправді мій рюкзак важив близько 17 кг, а це на цілих 6 кг менше, ніж у одного з членів групи. Приємно звичайно усвідомлювати, що комусь важче, ніж тобі, але все одно хотілося б зменшити вагу багажу. І ось які ідеї я намітив в цьому напрямку:

Одних цих пунктів було б достатньо, щоб полегшити мій рюкзак не менше ніж на 1200 грам.

мой рюкзак в походе вокруг Монблана

Col ​​de Tricot (2120 м) - наш перший перевал на треку навколо Монблану. Тут нас чекав дивно потужний і в той же час теплий ураган. Вітер буквально валив з ніг, але при цьому не виникало ні найменшого бажання застебнути куртку.

Козел альпійський (гірські козли) в Альпах абсолютно неляканих. Вони гордо ходять туристичними стежками лише злегка огинаючи судорожно клацали фототехнікою туристів.

Вже 6 годині вечора і по-хорошому пора ставати на нічліг. Але в долині Miage нині такий протяг, що ми вирішуємо протягнути ще пару годинок і сховатися в зоні лісу.

Коли ми проходили притулок Miage, через Монблану виринула грозова хмара і затягла собою пів-неба . Про що я думав в цей момент? Про те як приємно було б залишитися на нічліг в цьому красивому будинку, а не тупати в ліс проти ночі

Саме час згадати про самому радикальному способі зробити похід по Альпах приємним. Для цього всього лише потрібно залишити вдома намет (а також килимок, теплий спальник і багато іншого) і ночувати в притулках. Так, це збільшить бюджет подорожі (від 30 до 60 Євро за ніч), зате рюкзак буде ще на пару кілограм легше. А це дозволить менше втомлюватися, більше дивитися по сторонах і насолоджуватися неймовірними краєвидами. Та й самі притулки дуже мальовничі.

Ми ж йшли ще 2,5 години і лише о 21:00 поставили табір. Наші намети причаїлися на узліссі за все в 50 метрах від перших будинків села Les Contamines Montjoie. Теоретично можна було протягнути ще 30 хвилин і заночувати в офіційному кемпінгу з душем, але все настільки втомилися, що навіть можливість освіжитися не мотивовані.

День 2

Легко і швидко проскочили ті самі пару кілометрів до кемпінгу, які так дико лякали нас вчора. В кінці долини заглянули в церкву Notre Dame de la Gorge і почали підйом, який завершиться лише у наступного ночівлі.

У хутора Nant Borrant народ несподівано зажадав обід, хоча на годиннику було всього 11 ранку. Сідаємо є поблизу місцевого притулку. Хтось швидко заварює сублімату, хтось замовляє суп в ресторані ... субліматів в підсумку виявилися смачніше, тому що суп подавали розчинну.

В районі притулку de la Balme (1970 м) обганяємо велику групу іноземних туристів. І знаєте чому ми змогли їх обігнати? Вони сіли обідати! З нашими важкими рюкзаками це єдина можливість хоч ненадовго випередити легкоходов.

Десь з висоти 2000 м почалися суцільні снігові поля. Хлопці навіть наділи кішки, хоча особливої ​​потреби в цьому не було - сніг був підталий, стежка пробита численними турітсамі і бігунами. Вдалині виднівся наш перевал.

Похід в Альпах це не тільки квіти, корівки та чарівні притулку. На третій день походу навколо Монблану, в 100 метрах до перевалу Bonhomme 2324 р серед снігового поля, нас несподівано накрила чорна хмара. Шквал вітру збив з ніг одного з туристів, в обличчя полетів град. Тільки двоє з нас встигли натягнути дощовики. За кілька секунд бурі (я не перебільшую, дуже швидко) дуже замерзли і втратили рухливість незахищені долоні. На щастя на перевалі було притулок (будка розміром 2 × 2 м) і ми змогли доповзти до нього рухаючись проти вітру.

В хатинці ми переодяглися, натопили снігу і зігрілися гарячою кавою і адреналіном який продовжував насичувати кров. Так ми просиділи майже 3 години і вже почали примірятися як ефективно розкласти спальні мішки на підлозі.

Однак трохи пізніше негода вщухла, почався космічно-феєричний різнокольоровий захід і ми швиденько рушили до запланованого притулку.

Спочатку Предпологалось, що ми будемо ночувати в наметах, але після бурі захотілося просушити одяг і ми вирішили зупинитися всередині притулку у великій загальній кімнаті.

Наші пішли спати, а я застряг на кухні притулку - пив какао і гортав старі журнали про подорожі (мобільний інтернет не працював). Так в журналі Geo 93 роки знайшла цікаву статтю про Еверест. Виявляється, вже тоді, до початку епохи масових комерційних сходжень, вважалося що на 8000 м справжня звалище. А ціна сходжень всього за 2 роки стрибнула з 2500 до 70000 доларів.

Опівночі прийшла та сама група, яку ми обігнали на обіді. На вечерю вони "зварили" китайський доширак. Я знову відчув себе буржуєм і тим ще епікурейців.

День 3

Вранці в спальні було всього +10, але під ковдрою було тепло і затишно. В цілому носоті хороші - погода налагодилася, під нами штиль і море хмар. А ось черевики за ніч у буржуйки просохли лише зовні. Судячи з усього, більшість туристів з нашого притулку вирішило обійти наступний перевал, зробивши великий гак по долині. Ми ж, з урахуванням погоди, вирішуємо не змінювати план.

Яскраве сонце в поєднанні зі снігом змусило намазатися сонцезахисним кремом і надіти окуляри. Крім того я причепив до черевиків невеликі льодоступи (мікро- кішки або кошенята) Намагаємося встигнути до перевалу Col de Fours 2665 поки що не підтанув сніговий наст. Тому відмовляємося від радіалку до локальної вершинке і оперативно тупотимо вгору.

На спуску стає зовсім вже жарко. Розслаблено котимося вниз на п'ятах. Посеред схилу зустрічаємо китайську пару, яка йде вгору (тобто у зворотньому напрямку). Бідні - снігова каша вже взагалі не тримає, а їм ще близько 400 вертикальних метрів до перевалу.

Близько полудня виривається із зони снігу ... і застряг в болоті. Хлопці дуже рано перевзулися (змінили черевики на кросівки) і це завадило ефективному форсування розлилися струмків. Я мене ж з собою тільки одна пара взуття (черевики) і тому немає ніяких проблем з перевзуванням.

Передбачаючи раннє завершення дня обідаємо на кілька переходів раніше, ніж минулого разу. Світ знову прекрасний, небо блакитне, а погода нагадує літню.

Вирішуємо не штурмувати сьогодні перевал в Італію, а поставити намети у притулку Mottets і влаштувати як би полуднёвку.

Оскільки ми прийшли одними з перших, займаємо зручні місця під намети і йдемо в душ поки що немає черг. На жаль він не дуже гарячий.

Інтернет як і раніше не ловить. Увечері температура падає до +8, зате трохи стихає вітер.

День 4

Близько 8 ранку починаємо штурм чергового перевалу. Знову сильний вітер, але схил вже освітлений сонцем і йти досить тепло.

Більша частина підйому пройшла без снігу, лише пару раз, в руслах струмків, ми перебиралися через досить стрьомні (через крутизни схилу ) снігові затори.

Незадовго до перевалу бачимо велике стадо Козел альпійський. Ці козероги як завжди існують поза логікою - пасуться на схилі, де взагалі немає трави.

Через перевал Seigne 2515 проходить межа між Францією і Італією. Звідси видно вершина Монблану, а це, як не дивно, рідкість на маршруті TMB (Tour du Mont Blanc).

Вітер на перевалі абсолютно сумашедший, тут особливо не посидиш, навіть в куртці. На те щоб набрати 600 метрів висоти (від притулку до перевалу) у нас пішло 2,5 години.

Долина на італійській стороні на подив щільно забита снігом. Проте ми швидко проскакуємо Rifugio Elisabetta у якого ночували в минулий раз.

Полудень, сідаємо обідати на початку великої заболоченій долини біля підніжжя льодовика Miage. З'являється мобільний інтернет і я перевіряю ще розклад автобусів, яке сфотографував вчора в притулку.

В результаті ми таки встигаємо на автобус і вже через 30 хвилин ми в центрі Курмайора. Тут справжнє літо, квіти і купа їжі в супермаркеті.

Двоє наших залишаються ночувати в місті, в готелі. Їм потрібно закрити якісь питання по роботі і купити нові черевики. Мокрий сніг таки дуже мокрий))

Ми з Володею домовилися зустрітися з хлопцями завтра, на автобусній зупинці. А поки що ми вирішили покинути Курмайор, піднятися вгору і переночувати на схилі Mont de la Sax 2346.

Я не був в Rifugio Giorgio Bertone приблизно півтора року. За цей час людинолюбний цього притулку вийшла на новий рівень - тут з'явився безкоштовний кран з питною водою.

Ми не полізли на вершину Mont de la Sax (сніг і вітер), а вибрали траверс на висоті близько 1950 метрів. Увечері там просто божественно - вже немає людей, дуже тихо і дуже красиво.

Ми поставили намет на терасі з таким чарівним видом, що я сам собі позаздрив. Шкода, що наші це пропустили.

Весь вечір з боку Франції наповзали грозові хмари. Там гриміло і палало, ми чекали дощу, але так і не дочекалися. Зате в 50 метрах над нами проскакав яскраво-рудий олень. І по- як і раніше працював інтернет!

День 5

Вчора ввечері я довго і нудно обчислював час і прикидав кілометри. Всі ці зусилля заради того, щоб сьогодні прокинутися не в 6 ранку (як завжди), а аж о 7:30. Як на курорті!

За ніч дикий захват від краси цієї стоянки нікуди не подівся. Збори табору перетворилися в чергову пейзажну медитацію. Я записав кілька таймлапсов і цілком серйозно задумався про життя в горах.

Близько 10 ранку по стежці нарешті поповзли перші туристи, а над хмарами кілька разів "спливала" вершина Монблану. Ясна річ, це був сигнал - пора йти далі.

Траверс продовжився і це знову було суцільне щастя - мінімальні перепади висоти і максимум красивих видів.

Хвойні дерева, вкривали схил виявилися модринами.

Близько полудня ми зробили великий привал у притулку Бонатті. Страшно хотілося їсти, але ми чомусь не стали обідати, а сжевали по батончики і залипнули над тривимірною картою району, встановленої в холі притулку.

Поки ми розважалися з картою, цей хлопець з ноутом демонстрував чудеса працездатності - стукав по клавіатурі, нескінченно дзвонив кому -то і пританцьовував, сидячи на терасі перед притулком. мабуть, людина знайшла своє місце сили і тепер готується перевернути світ.

Ми рушили далі і за наступну годину пройшли кілька симпатичних фермочек різного ступеня збереження.

До 15:00 ми спустилися на дно долини, поставили палатку і нарешті пообідали. Потрібно було поспішати - через 40 хвилин за розкладом повинен був бути автобус в Курмайор. Треба адже підібрати наших хлопців, які залишилися в місті.

Вже о 16:05 я біг по центру Курмайора - крім збору туристів треба було встигнути в магазин за йогуртом:)

Близько 6 години вечора наша група знову зібралася разом в хвойному ліску на березі річки Dora di Ferret.

На заході небо як завжди трохи полякати нас різнокольоровими хмарами з двома-трьома зальотні краплями дощу. Тому ми повечеряли на порозі намети ... а потім зрозуміли що спати ще рано. Я пішов до річки фоткати потік, а Володя здається розважався болдерінгу на величезних валунах поблизу стоянки.

Гарний був день - ненапряжний, ситний і красивий.

День 6.

Встали о 5 ранку щоб збільшити свої шанси на взяття перевалу по твердому снігу. Ну і прогноз погоди був неоднозначний.

На практиці виявилося, що ранок цілком гоже. Ясно, прохолодно, безвітряно.

В кінці першого переходу несподівано нарвалися на небезпечну ділянку. Потрібно було перетнути досить потужний струмок по сніжному мосту сумнівною міцності. Але нам пощастило - міст витримав і вже через 10 хвилин ми привалило на притулку Rifugio Elena.

Виявилося, що притулок закритий на ремонт, але працює "зимова кімната". Гарненька, запам'ятаємо на майбутнє. Йдемо далі.

На перевалі Grand Col Ferret 2537 ми були рівно о 10:00. Сніг якраз почав підтавати. Поспішаємо вниз. Ми вже в Швейцарії!

В 11 ранку вирішуємо пообідати в притулку la Peule - тому самому, де пару років тому ми купували парне молоко.

Їмо і спостерігаємо місцеве життя: дві молоді мами гуляють з колясками по вибоїстій гірській стежці, господар притулку пригнав самоскид тирси і засинає ними двір.

14:00 - ми спустилися в село Фулі. Тут багато красивих будинків і дорогих машин. Але мене цікавить зовсім інше - поки ми чекаємо автобус, я докуповую газ, згущене молоко (!!!) і майонез.

17:00 ми вже в кемпінгу селища Шампелак. Перечікуємо невеликий дощик і вечеряємо.

Перед заходом йдемо гуляти на озеро. Людей немає, вітру немає, краси - навалом.

А перед сном можна сходити в дійсно гарячий душ!

День 7.

Самий багатолюдний день нашого походу навколо Монблану. З самого ранку ми рухалися в щільному потоці з американських школярів і європейських пенсіонерів. Людей набагато більше, ніж зазвичай, хоча ми вийшли досить рано (в 8 ранку). Можливо це пов'язано з тим, що в цей раз ми ночували в призначеному місці, як і велика частина туристів.

Кожному своє - я в лісі знайшов квітучий рододендрон і сфоткали його, а місцевий гід знайшов заплуталася вівцю і звільнив її.

Стежка досить нудна - тільки один раз було забавно, коли треба було перейти неглибоку річку по камінню і багато туристів почали щось вигадувати, замість того щоб просто йти.

Взагалі-то спочатку я планував йти не тут, а через сусідній перевал Арпетте 2665. Там набагато мальовничіше - багато скель, великий курумніка, льодовик. Але через велику кількість снігу довелося змінити плани.

Знову досить рано обідаємо. Об 11:25 разом з натовпом наших західних колег приходимо до притулку Бовін. Тут справжня двіжуха. Все замовляють картопляну запіканку з сиром, п'ють глінтвейн та інші смаколики.

Внизу, в долині, з-за хмар проглядає краюшек швейцарського містечка Мартіньї.

На перевалі Forclaz ловлю безкоштовний вайфай і на пару хвилин випадаю з Альп в офіс.

Вже о 15:00 ставимо намети в мега-бюджетному кемпінгу села Trient.

Іду шукати магазин, але замість нього знаходжу гімалайських яків і цікавих сільське кладовище.

День 8.

Мокре ранок - накрапає ​​дощик, над горами висить щільний шар хмар. При цьому досить тепло - йду в плащі і сорочці.

Досить швидко вискакуємо на перевал Balme. Ми знову у Франції!

Далеко видніється могутня дамба на озері Емоссон. У 2017 році ми непогано там погуляли (в снігопад).

Сідаємо обідати на терасі закритого кафе для лижників. Остання година ми тупотіли по гірськолижних трасах. Ніякого снігу вже немає, травичка успішно зеленіє.

14:00 виходимо на трасу біля перевалу Montets 1461. Проводимо бліц-нараду і всупереч поганому прогнозом вирішувати не звалювати на автобусі в Шамоні, а продовжити запалювати.

Як можна запалити в дощ? Ми набрали 600 метрів висоти по чудовій стежці з вертикальними сходами, кам'яними лобами і кровожерливими Козел альпійський.

Ставимо табір на плато неподалік від Refuge du Lac Blanc. Висота близько 2150 метрів, навколо маса снігу.

Шикарна стоянка - тут відчуваєш себе полярником, при тому що температура абсолютно плюсова.

І до речі, все це дуже схоже на Норвегію.

Зомбі-апокаліпсис! Буквально в 15 метрах від наших наметів є невеличке озерце. З нього безперервним потоком виповзають тритони і гребуть кудись по снігу.

День 9.

6:30 прокинулися під шум дощу. Сусіди стверджують, що вночі була гроза.

Здається, головне завдання походу виконана - все нарешті набігалися і знову хочуть додому (і на роботу). Вирішувати не бродити по хребту в сторону Бревент, а максимально швидко спускатися в Шамоні.

На спуску знову бачимо Монблан! Льодовики вражають уяву.

Спускаємося на трасу, ловимо автобус і вже опівдні ми в центрі Шамоні.

Йдемо в супермаркет за моральним задоволенням. До речі, до кінця походу вага рюкзака впав нижче 15 кг.

О 16:00 виїжджаємо з Шамоні в сторону Бергамо. Перед автобусом встигаємо забігти в один з кемпінгів і прийняти душ.

22:00 знову ставимо намет поруч зі злітною смугою в Бергамо. Тур навколо Монблану завершено. Завтра вранці летимо додому!

Важливо

Якщо ви збираєтеся в похід навколо Монблану, тричі подумайте, чи брати з собою намет. Особисто я раджу залишити його будинку і жити в чарівних альпійських притулках. Так, це не дешево (від 20 до 50 євро), але такий формат подорожі дозволить значно полегшити рюкзак (з 20 до 12 кг). На цьому треку, де щоденний набір висоти перевищує 1000 м, такий подарунок спині і колінах буде надзвичайно доцільним. Думайте))

Намет - це реальна незалежність і купа романтики. Однак я продовжую стверджувати, що в поході навколо Монблану (Альпи) більшість туристів повинні залишити свої намети будинку, і жити в притулках. Інакше кожен європейський пенсіонер, обганяє вас на стежці з крихітним 20-літровим рюкзаком, буде нервувати вас ще більше, ніж ту шафу, що ви називаєте рюкзаком))