Лёйгавегюр третій, або Ісландія без захоплень

Щоденник походу по Ісландії влітку 2018 року.
Це був уже третій мій сезон в Ісландії і я самим безсовісним чином звик до її неймовірним красот. Що це означає для вас, читачів? З одного боку, в тексті не буде тих надихаючих захоплень, що охоплюють мандрівника при першому знайомстві з кожен більш-менш видатної екзотикою. З іншого боку, можна сподіватися на якусь тверезість міркувань ... До речі, знаєте, що я записав у щоденник, як головний висновок цього походу? Обов'язково бери непромокальні самоскиди! Я носив їх щовечора, навіть якщо не було дощу - одягав просто для тепла і захисту від вітру.

Отже, привіт з сонячної Ісландії! У Рейк'явіку всю ніч ішов дощ і під ранок моя палатка "заплакала". Безпосередньо перед походом до неї дошивали додаткову відтяжку і якраз в цьому місці вона і потекла незважаючи на подальшу обробку. Довелося сходити (під дощем, звичайно) в будівельний магазин і купити силікон. Зараз злегка просушити намет папером і буду заново мазати шви для гідроізоляції.

Жахливе слово Лёйгавегюр винесене в заголовок цього опусу, це ім'я самого популярного маршруту по Ісландії. Так ось до старту цього треку залишилося 9 км. Наш автобус зробив зупинку біля озера в старому кратері вулкана, просто щоб ми могли пофоткаться.

Якщо їхати в Ландманалаугар (я пам'ятаю всі ці назви!) Не на автобусі, а на своїй машині , то пригоди починаються набагато раніше. Заздрю ​​хлопцям.

Гуляємо без нічого по "кольорових горах" нацпарку Ландманалаугар. Туристи ще сповнені сил і лазять за фотками на кожен зустрічний камінь.

Переглянув фотки за перші 2 дні походу по Ісландії і знайшов всього 2 сонячних кадру. Обидва зроблені в перші 2 години походу ...

В поході по Ісландії не так вже й часто можна зустріти живність (вівці не береться до уваги). Ця куріпка, здається теж була рада зустрічі і не поспішала тікати.

На спуску з цього пагорба Катя посковзнулася, впала і грунтовно розсікла руку. Промили, замотали, намазали. Після повернення в кемпінг вона заглянула в місцевий медпункт, де її похвалили і сказали продовжувати в тому ж дусі (промивати і бинтувати).

Лаугавегур трек почався. Важкий, і досить безрадісний перехід через порівняно високе плато. Рік тому, на цьому самому місці я знемагав від спеки (хоча снігу було не менше). Тепер же гори невблаганно накриває хмарами - спекою і не пахне, а скоро ще й нічого не буде видно.

Стоянки біля притулку Hraftinnusker (Ісландія) суцільно засипані снігом. Категорично не хотілося замовити тут (в липні) і ми поперли вперед до Лебединого озера. В результаті денний кілометаж перевищив 20 км і ми успішно здали норматив по ходьбі в мокрому взутті.

Через 10 годин після виходу з табору прийшли на той самий Алфтаватн (Лебедине озеро). Місток на "кемпінговий" острів знятий, тому всі намети тісняться в низині. & Nbsp; Зате добре працює мобільний інтернет.

Типова ісландська погода, типовий ісландський кемпінг. Всі сплять, суцільне занудство))

Вранці сходили в радіалку на скелю підноситься над Лебедине озеро. Майже запарилися (тому що знову поспішали), та дощик врятував.

Виявляється є легенда про якесь "лохнеське чудовисько" живе в цьому озерці ... Дурість страшна. Лебедине озеро дрібне і швидше за все взимку промерзає до дна. Ніякі плезіозаври тут не виживуть. А ось казкових героїв в Ісландії навалом. Ми тут здавна живемо і прекрасно себе почуваємо))

На треку по Ісландії всього 4 річки, які треба переходити вбрід. І глибина не вище коліна, і протягом несильно. Але вода настільки холодна, що власне холод ти вже не відчуваєш. Це чиста біль без всяких температурних відтінків.

В кемпінг Емстур-Ботнар прийшли порівняно рано - о 17:30. Але не дивлячись на простий рельєф все страшно втомилися - вулканічна пустеля поглинула всі сили. В результаті ми не тільки відклали радіалку до каньйону, але і не стали ввечері грати в "крокодила".

Ісландія це Мордор. Їхати сюди потрібно з великим запасом оптимізму і непромокаючої одягу. У нашій групі з цим все в порядку і ми продовжуємо посміхатися. Приїжджайте))
PS на фото каньйон Markarflj ó tsglj ú fur і ми

Перехід до лісу Тора мені особливо не запам'ятався. Але швидше за все на цей рахунок є й інші думки.

Катя знову затіяла гру в доктора - збунтувалися її коліна.

В лісі Тора цвіли люпин! Гриби пошукати ніхто не захотів.

Проходячи цю стоянку ми дико заздрили її мешканцям - вони вже прийшли і можуть відпочивати, а нам належить ще цілу годину шляху. Зате завтра (якщо доживемо) у нас буде фора.

Сьогодні багато що залежатиме від погоди. І зрозуміло вже з самого ранку вулкан, через який ми повинні перевалити, щільно закутаний хмарами.

Як би похмуро не виглядали ці фотки, але з погодою нам дуже пощастило - поки ми штурмували Ейяфьядлайекюдль небеса не посипані нас градом зі снігом, а лише пару раз сбризнулі дощиком.

Обід влаштували в притулку "пірамідка". Як не дивно, доглядач притулку кудись запропастився.

На спуску зустріли мегаджіп, який "сів на пузо" в глибокому снігу. Спробували допомогти водію, але нічого не вийшло ... Може це і був доглядач притулку?

В долині водоспадів теж багато снігу. Є навіть кілька снігових мостів. А ось бажання перевіряти їх надійність немає і близько.

Навколо знову зелень (і овечки), але тепліше від цього поки не стає. З гір дме крижаний вітер, а вранці на наметах був іній.

У знаменитого Скоугафосса половина групи запакували в плащі і целеноправлено пішла в серце бурі. Так, саме туди - до підніжжя водоспаду, де потоки води і хмари аквапост не залишають шансів навіть самої непромокаючої одязі.

Поки обідали, вирішили як використовувати зекономлений на Лебединому озері день. Ми на пару годин змотаємося на льодовиковий лагуну. Квитки на автобус правда коштують недешево, але народ хоче більше жерсті і більше льоду! Прекрасно розумію це бажання ... і дістаю з рюкзака другі штани і пушок.

В Льодовиковий лагуні ясно і холодно. Вітер проймає навіть в пушку.

Наші поїхали кататися на амфібія, а я фото-медитую на лід.

До вечора приїжджаємо в Вік. Там набагато тепліше, але безперервно йде дощ.

Вранці сходили в радіалку на скелю, де водяться тупики. Погода мерзенна, пташок мало. Після обіду їдемо в Рейк'явік.

Похід по Ісландії (той самий Лейгавегур) скоро закінчиться і потім ми напевно навіть будемо сумувати за чорному піску, свинцевого неба, холодним дощів і крижаним річках. Згодом ..))

Кирило Ясько, 24 березня 2020 г.