Майже стандартний трек до Евересту

группа в базовом лагере Эвереста

Розповідь про трекінг в Базовий табір Евересту в квітні 2018 г.

Це був не самий стандартний трек до Евересту. По-перше, за його завершенні, деякі з нас збиралися на сходження на Айленд пік (6189 м). А по-друге, погода тієї весни була досить дивною. зазвичай, долина Кхумбу в квітні це порівняно сухе місце. А тут раптом дощі і сніг ... Все це додало різноманітності і зробило подорож ще більш запам'ятовується.

спуск в национальный парк Сагарматха

Похмуро було з першого ж дня трекінгу. Після 12:00 небо традиційно затягувало хмарами,а на 16.00 зазвичай починав накрапати дощик. днем на висоті близько 2500 було +15 і після привалів багато підмерзали.

подвесной мост Хиллари

В Намче Базарі (висота 3400 м) першої ж ночі проявила себе гірська хвороба - головний біль, безсоння і нетравлення відвідали кількох туристів з нашої групи.

над Намче Базаром Гималаи, на фоне массива Нумбур

Зате наступного ранку було просто чудовим - сонце прикрасило гори і ми побігли (насправді поповзли) на акліматизацію.

непальский носильщик, шерпа

В Everest View Hotel на величезному МІ-8 прилетіло непалське військове керівництво. Вертоліт заходив на посадку прямо над нашими головами і злегкапосдувал з них шапки.

военный вертолет МИ-8 армии Непала

Жителі села Кумджунг були зайняті посадкою картоплі. У цих краях весна ще тільки-тільки починається. Трава варто пожухла, зелені майже немає.

посадка картофеля в Непале Гималаи

Буддійський монастир в якому зберігається "скальп Йетті" був закритий на обід(Настоятель теж людина).

Буддийская гомпа в Кумджунге дети племени шерпа

Щоб не втрачати час, ми вирушили на сусідній пагорб, піднялися по ньому до позначки 4000 м і сіли акліматизуватися.

Акклиматизация

Гарі - начальник наших носильників. Він супроводжував групу на більшості радіалок і допомагав туристам.У тому числі своєю життєрадісною посмішкою:)

Гарри Портер - наш непальский друг

На спуску в Намче зустріли підлітка, який тягнув на спині новий холодильник ...

непальский подросток несет холодильник в горы

На переході з Намче в Тенгбоче було пару настільки приємних ділянок, що я навіть відстебнув штанини у брюк і зняв куртку.

на фоне горы Лхотце

Втім, холодний вітер наполегливо нагадував про необхідність тримати одяг під рукою. А відразу по приходу на місце ночівлі пішов дождеснег.

монастырь Тенгбоче

В монастирі Тенгбоче наші "одногрупники" пройшли короткий обряд пуджи і були зав'язані білими шарфами.

после обряда пуджи

Вечірня Радіалка на пагорб 4160 пройшла здебільшого в тумані. зате коли на вершині раптом подув вітер і розігнав хмари, то у народу щелепи потрапляли. Над Еверестом горів захід.

закат над Эверестом

Сьогодні Великдень - на сніданок все замовили яйця і ... все. Пасок тут не роблять. Зате в притулку є кава-машина. &Nbsp;

монастырь Тенгбоче

В Пангбоче довелося повозитися перш ніж знайшовся притулок з пристойними кімнатами. А ось пристойних кухарів в тому притулку на жаль не було ((

выше Пангбоче

Радіалка в базовий табір Ама-Даблам пройшла під знаком болю. після позначки 4000 м горняшка влаштувала веселе життя відразу декільком учасникамтрекінгу. У одного з нас закололо в серці і руці. Інший, почав полоскати горло. Деякі напередодні почали прийом диакарба і це теж було помітно:)

горная болезнь наступает

На жаль в базовому таборі Ама-Даблам видимість була огидною - вершина не була відкрита ні на секунду.Зате там було багато наметів восходителей і ми з ними оперативно сфоткались, поки і їх не затягнуло хмарами.

базовый лагерь Ама-Даблам базовый лагерь Ама-Даблам

На зворотному шляху Андрій вирішив помити ноги ...

брод через реку в Гималаях

А ввечері в їдальні притулку включили телевізор (досить рідкісне явище) і ми залипнули на Прем'єр-лігу. Якщо не помиляюсь,Арсенал тоді виграв 3: 2 у Саутгемптона.

дорога к Эвересту

Цієї ночі в нашій спальні в притулку було +8 градусів. І вранці було забавно чути як по-різному сприймалася ця температура різними туристами. Хтось потів, хтось мерз, хтось хворів. &Nbsp;

треккинг в Непале

Ну а я цього ранку вперше надів пушок (зазвичай це відбувається раніше). І не для того щоб крокувати по льодовиках (двір притулку дійсно підмерз за ніч), а для того щоб комфортно сидіти в їдальні. Там було аж +5 і снідав я в рукавичках:)

над посёлком Дингбоче

Від Пангбоче до Дінгбоче ми дійшли за стандартні 3 години, заселилися в лодж Summit і з подивом виявили, що там не ловить вайфай EverestLink. це сильно засмутило членів експедиції і ввечері ми не забули звалити в сусідній притулок за культурним дозвіллям.

выше облаков в Гималаях

О першій годині дня вийшли в акліматизаційну радіалку на Нагартсанг, розігналися, "Вперлися рогом" і через два з половиною години ми були на перших п'яти тисячах в цьому поході.

Тамсерку

Погодка, правда, не балувала. Холодний вітер змусив начепити другу куртку, а на підходах до вершини камені були присипані снігом.та й видимості в цей раз майже не було. Ми просиділи в хмарі цілу годину, але так і не дочекалися нормального вигляду на протилежний борт долини. А от Ама-Даблам пару раз нам таки здався.

высота 5000 метров на фоне Ама-Даблам

На наступний нічліг, в селище Лобуче, ми теж прийшли досить рано - до 13.00.До заходу було ще купа часу що дозволило зробити вечірню акліматизацію по більш розширеною програмою.

буддийская ступа на перевале

Ми піднялися над селищем по одному з ребер піку Лобуче до висоти 5170 метрів і непогано "продихати". Причому на першому ж привалі мені довелося надіти вітрозахисну маску -повітря було занадто холодним і обпікав легкі.

треккинг в Лобуче

Після цього був традиційний вихід на морену льодовика Кхумбу, милування Пуморі і перший візуальний контакт з Калапатар.

мемориал погибшим альпинистам на перевале Лобуче

Кімната нам попалася дуже тепла (я спав в одній сорочці), вночі всередині було +7, спалося відмінно,ніхто не блював ... Це не жарт. На цій висоті (Майже 4900) гірська хвороба вже лютує по-чорному. Кожна ніч може принести сюрпризи і кожен ранок починається з розмов про самопочуття.

поселок Лобуче в Непале

проштовхнутися через натовпи туристів, до 10:30 ранку ми були вже в Горак-Шепе. Ночувати тут треба було в загальному 12-місному номері. для туристів це звичайно не найкомфортніший варіант, але з точки зору нагляду за потенційними хворими (а це буквально кожен) таке розміщення підходить ідеально.

гималайские яки

Після обіду ми пішли в радіалку на Базовий табір Евересту. знову холодний вітер,захисна маска і півтори куртки на мені. При цьому штани я закатав до колін.

тропа в Горакшеп

В умовному базовому таборі (оглядовий майданчик для туристів) було купа народу і довелося трохи почекати, перш ніж вдалося нормально сфотографуватися всією групою.

долина Кхумбу

Потім ми вже в індивідуальному порядку пішли бродити по справжньому базового табору (для альпіністів). Там кипіла робота - шерпи продовжували розрівнювати майданчика на льодовику і встановлювати намети для клієнтів.

Базовый лагерь Эвереста

Прогулянка по Everest base camp зайняла приблизно півтори години (без урахуваннядороги до нього і назад). Хтось медитував на прапори, інші обіймалися з крижаними вежами, я знімав відео.

В Горак-шеп ми повернулися до 17:00 в стані тотальної втоми і безсилля. Я про всяк випадок прийняв таблетку Мілдронату. Відразу після вечері, о 18:30, половина групи пішла спати.І я це пов'язую в першу чергу саме з втомою, а не з майбутнім раннім підйомом.

Будильник продзвенів о 3:30. В кімнаті було -2 (два градуси морозу) і щоб не мерзнути я спав в термобілизна (верх і низ), товстому флісі і сховавшись пушком всередині спальника.

рассвет над Гималаями

О 4:30 ми вийшли з притулку на штурм Кала-Паттара. За бортом було -10, і досить світло, тому що вночі випало пару сантиметрів снігу. Проте стартували ми з ліхтариками.

Піднявшись над Горак-Шепом ми побачили вдалині, на середині ледопада Кхумбу, групу теж рухалася вгору з ліхтариками. Так,ці хлопці повзли на Еверест.

вершина Эвереста

Поки йшли у багатьох почали сильно мерзнути руки (пальці). Я на цей випадок крім флісових рукавичок   взяв утеплені верхонки (продаються в Намче, рекомендую) і відчував себе чудово ... Ну, принаймні не мерз.

Пумори

О 5:20 ми вимкнули і сховали ліхтарики (щоб не тиснули на голову), а в 6:30 були вже на вершині Кала-паттара. &Nbsp;

Навряд зупинившись я традиційно утеплити - надів утеплені брюки-самоскиди і пушок і приступив до давно запланованої (тобто ще з вечора) серії експериментів. Мені хотілося перевірити,як хімічні грілки для рук працюють в умовах високогір'я.

Однак, результати дослідів мене засмутили - я активував кілька грілок та кілька термостелек для взуття різних виробників, але жодна з них не розігрілася до скільки б то не було помітних температур. мабутьексперимент доведеться повторити ...

вершина Калапатар на фоне горы Пумори

Більша частина групи провела на вершині не більше 30 хвилин (через холод). Я ж, завдяки надмірно теплий одяг, зміг протриматися там на 30 хвилин довше. Познімав, помилувався світанком над Еверестом (насправді надНуптце) і зігрітий променями сонця спокійно потопав вниз.

спасательный вертолет в Гималаях

О 8:30 я був у притулку і незабаром почався сумний сніданок. За ті 5 годин, що пройшли з підйому, ми встигли грунтовно стомився і   тепер хотілося завалитися спати, а ніяк не снідати (апетиту взагалі нуль) і не йти вниз.Я знову прийняв Милдронат і став терпляче жувати вівсянку.

Горакшеп в снегу

На спуску особливих проблем не було. Ми зібралися з силами, прорвалися через бічний льодовик, скинули пару сотень метрів та незабаром відчули, що кисню стає більше. Божественне почуття, коли твої ноги знову йдуть самі,без щохвилинної прочухана від більш свідомих органів.

горная болезнь и усталость скоро отступят

На підході до Дінгбоче нас накрило снігопадом і ми зробили пару суворих нордических кадрів.

снегопад близ Дингбоче

У притулку ми влаштували святкову вечерю і прощання. Велика частина групи завтра продовжить спуск в сторону Лукла.А четверо психів (крім мене) знову підуть   вгору, до селища Чукунг. Ми планували здійснити сходження на Айленд-пік (6189 м) і про цю пригоду буде окремий розповідь.