Казбек - я обов'язково повернуся!

Звіт про Сходженні на Казбек (Грузія) у вересні 2017.

В перший день походу все здавалося нереальним. Те, що ми виїхали, наші рюкзаки, машина з розбитим лобовим склом і божевільні види за вікном. Дороги, поля, річки, гори ... проїжджаючи села хотілося зупинитися в кожній з них. Фортеця Аннанурі і озеро ... і яскраві фарби маленького туристичного ринку, повз якого просто неможливо пройти. 20 - 30 хвилин і знову в дорогу, в Казбегі. Там перше випробування - упіхать в рюкзаки (які і без того не здавалися легкими) додаткове спорядження.

Попрощавшись з нашим водієм вже після перших кроків, розумієш, що шлях тільки вгору. І з перших кроків бачиш вершину, до якої сподіваєшся дійти.

Перший нічліг біля церкви, перший чай ще по шляху, холодна джерельна вода, корови ... і дуже теплі, ласкаві і пухнасті собаки. Вертоліт кружляє над нами весь вечір ... перші зірки ... Моя команда молодці! А я втомилася і йду спати в надії, що завтра буде легше і не менш прекрасно)))

День 2. Через перевал до зеленки & raquo;.

Так буває, коли прокидаєшся вночі і бачиш світиться вершину гори, небо в зірках і вітер ... тоді я ще думала що це холодно і вітряно ... а вранці розумієш що ось він новий день ... і корови.

Взагалі-то я дуже боюся корів, але тут вони здалися мені ласкавими і маленькими ... як кішки))) ось така картинка з'явилася в моєму мозку і я навіть погладила одну з них. Чудове початок багатообіцяючого дня.

Вмилися, поснідали, зібралися. Перебрали рюкзаки і жити відразу стало легше. Перші кроки і вже не обертаєшся назад.

Погляд вгору. І кроки правою - лівою ... а на схилі зовсім поруч стадо овець як пухнасті хмари. І все яскраве і барвисте. На півдорозі зупиняюся і слухаю звуки чи то річка чи вітер ... і зовсім скоро нас чекає випробування містком через річку ... крім корів я ще і висоти боюся ... зібравши всю волю вирішую що місток я перейду вертикально ... і ура! вийшло! місток не завалився, я не впала ... день вдався)))

Сьогодні ми побачили льодовик. Мовою льоду огинає камені і плавними лініями виблискує на сонці. Дуже хочеться скоріше вийти на лід і відчути який він. Але це завтра. А сьогодні мереживна романтика в горах (знайдена на стежці), захід, і вершина Казбеку, що нагадує про мету нашої подорожі.

День 3. До метеостанції

Вранці прокинулися і поринули в те, що за 2 дні стало рутиною - чистка, сніданок, збори. А рюкзак якось став важчим чи що ... кожен крок - боротьба.

Люди по різному реагують на висоту. Хтось раніше, хтось пізніше ... я - раніше. У голові паморочиться і болить, а думки при цьому зовсім інші. Найбільше запам'яталися метелики. Сьогодні вони руді і чорні, вчора були блакитні, а в низу білі і жовті ... і відразу так радісно і легко, як ніби це у мене крила, а не у них.

Дивно, ось про метеликів , про долю світу ... думки є, а ось про життєвому - думок немає. В горах все велике, глобальне, а дрібниці - вони залишилися десь далеко.

Гарячий солодкий чай для мене був дорожче повітря. Він і відпочинок, і вода, і сили, і навіть час на те що б подивитися, подумати, віддихатися ...

Коли підійшли до льодовика, я зрозуміла що значить тиша. Адже льодовик живий. Він рухається, співає, дзюрчить струмками талої води ... а по дорозі повз нас проходять коні з рюкзаками тих, хто вирішив піднятися без нічого. І відразу така гордість за нас, що йдуть з рюкзаками))) і віра що дійдемо (бо очі дивляться вгору).

Коли стало зовсім важко, з'явилася собака. Маленька, тепла і пухнаста. Прибігла, подивилася і як ніби підштовхнула далі - чого стоїш? йти треба! а ну давай! гав! і відразу соромно, що така маленька і смілива собака біжить, а я стою. І знову крок за кроком до кінця льодовика, на стежку до метеостанції.

Коли прийшли, хотілося тільки сісти і закрити очі, але голос Сашка (інструктор) висмикнув як з туману. "Треба будувати!". Що будувати? Як? Чим? І ти встаєш, і йдеш збирати каміння і будувати стіни, тому що скоро вечір і холод і вітер який збиває з ніг.

На метеостанції головне - не висота. Головне - будиночок Еллі. По дорозі в Канзас він застряг на Казбеку і скоро полетить далі. Це "зручності" так сказати. Половина місцевого туалету стоїть на скелі, а половина з діркою висить над над урвищем. Найсміливіші і відчайдушні можуть скористатися цим укриттям від вітру на годину гострої потреби.

Але головне випробування в будиночку Еллі - НЕ висота і крихкість конструкції. Головне те, що альпіністи аж ніяк не снайпера ... & nbsp; А лопатою не користуються тому, що та виглядає & nbsp; як противагу, що не дає будиночка з вмістом і справляти нужду впасти вниз.

Зневірені альпіністи ходять справляти нужду під каміння. І ще довго я буду обережно обходити великі валуни в очікування що виглядає пари очей і звучання слів "хелоу".

День 4. Акліматізаціонний вихід

Вранці головним завданням було розділити сон і реальність. Перша ніч на висоті ознаменувалася кошмарами в яких метеостанція перетворилася в лабіринт, в якому ми намагалися знайти шлях до вершини ... У підсумку мені допомогли думки про ранкових справах.

І раптом надійшла пропозиція від якого стало відразу тепло і весело - сніданок в будівлі метеостанції! Чи не на вітрі, а за справжнім столом!

Кухня вразила кількістю прапорів і написів на всіх мовах. У приміщенні зустрічаєш людей з різних країн ... і з Ізраїлю теж))) Розмови з & nbsp; людьми, яких вперше бачиш, - про маршрут, планах, погоді, самопочутті ...

Відмінна риса всіх розмов це швидкість, а точніше її відсутність. Все повільно. і слова і руху. Саме час уповільнило свій хід.

Після першої чашки чаю настрій відмінний, а от з їжею все складно. Організм не хоче приймати їжу, а треба.

Закінчивши сніданок, збираємося на вихід. Сьогодні йдемо без нічого - вгору і вниз. Передчуття дивного подорожі відсуває побоювання на задній план.

І ось в шлях, і знову важко. Але тепер я йду другий - між Сашею і Дашею (рішення яке прийняла не я, але дуже вдячна за нього).

Мої думки метаються від краси місця через складність і боротьбу за кожен крок (і Дашин голос який підказує "зупинись, подихай, не чекай, йди далі ...) до того, що мій темп повільніше для всієї групи. змушую себе зробити ще один крок і в голові виникає думка що ще один крок я вже не зможу ... прикро, і боляче від почуття безпорадності ...

Саме в цей момент за спиною пролунав Дашкин голос "10 кроків - 5 вдихів, видихів. Спробуй ". І я пробую. Не знаю звідки взялися сили, але то що здавалося неможливим - стало реальністю. А в голові з'явилася думка - немає безвихідних ситуацій, завжди можна спробувати по іншому.

Спасибі тобі Даша)) ))

А по шляху знову льодовик і камені і сипуха. Впасти, встати, йти ... правою - лівою, вдих видих, 10 кроків ... 2 кроки ... 5 кроків ... 30 кроків! ура !!!

Привал на висоті 4150. і стільки щастя що я там де навіть не мріяла бути. і вже думки, що завтра я буду йти тим же маршрутом і вже буде легше , адже я знаю кожен крок ... А поки чай, відпочинок, СПОВ , І знову чай, і місяць. Завтра новий день.

День 5. Хрести

Найважче - це коли очікування не виправдовуються ... Чи то тому що шлях, який нас чекав , вже був пройдений і відміряно ... Я знала де буде важкий крок, скільки кроків до наступного каменю і не дивлячись на це мені було складніше.

чи то тому вчора ми йшли без ваги, а тепер ця вага став важливим. чи то це п'ятий день і приходить осозаніе і відчуття що все серйозно і довго ... і так буде завжди .... Але так чи інакше, день який як мені здавалося буде простим, став для мене одним з найбільш важкі х, і одним з найважливіших.

Саме в цей день я сперечалася з собою і приймала рішення йти. Саме сьогодні починається сходження. Адже можна було залишитися на метеостанції, що не продовжувати, сказати - ось межа ...

Але немає. Ми пішли далі. Расчитаем кожен день, кожен крок. Знаючи, що нас чекає день негоди, але це ж не страшно, ми ж будемо відпочивати ...

Ви коли небудь пробували відпочити, коли намет прогинається під натиском вітру? А ще здається, що град проб'є тканину, а після граду сніг ... І раптом тиша і мороз, і сніг сяє засліплюючи всіх хто ризикне зняти окуляри. І люди поруч стали такими близькими.

Привал на висоті 4150. І стільки щастя що я там де навіть не мріяла бути. І вже думки, що завтра я буду йти тим же маршрутом і вже буде легше, адже я знаю кожен крок ... А поки чай, відпочинок, спуск, і знову чай, і місяць. Завтра новий день.

День 6. Відпочинок

На висоті все відбувається швидко. Швидко встає сонце і так само швидко настає ніч, швидко змінюється погода, швидко змінюється настрій. В якийсь момент десь там за поворотом прогримів каменепад, і через мить знову тиша. Але є те, що відбувається дуже повільно - і це прийняття рішення, яке йде проти прагнення серця.

Саме в цей день ми отримали найважливіший, як мені здається, урок. Ми прийняли рішення спускатися вниз. Так само швидко як і все інше, і так само несподівано, ми захворіли. І там, де серце говорило "вгору!", Мозок говорив "наступного разу".

Дивлячись на вершину розумієш, що ця зустріч просто відклалася на деякий час. Що прийдеш знову і повториш крок за кроком цей шлях. Уже знайомий, який врізався в пам'ять своїми видами, запахами, фарбами та сяйвом. Тому що шматочок душі залишається тут як запорука твого повернення. Той шматочок, без якого ніяк.

День 7-8. Спуск.

Рано чи пізно все завершується. Приходить ранок і ми починаємо спуск. Те що зайняло майже тиждень закінчується за два дні. На спуску все виглядає інакше, можливо через легкого нальоту смутку. А може через думки що я сюди ще повернуся. Думка яка не відпускає і просочує кожен крок.

Хто сказав що спуск легше? Він просто швидше! Але і тут важливо стежити за кожним кроком, що не оступитися. Адже мета не тільки зійти на гору, мета ще й повернутися додому. І дивлячись як люди повертається з вершини, стає страшно за тих, чия мета залишилася нагорі.

Ще одна ніч біля церкви ... Місце з якого все починалося. Тільки тепер тут немає корів. Нас зустріли собаки і коні. А до вас в намет коли-небудь намагався зайти дуже цікавий кінь? Вночі, коли ви намагаєтеся спати під гавкіт собак? Ось і ми не змогли продовжувати спати і вийшли з намету. Загорнувшись у спальники, ми сиділи на камені і чекали ранку. А в цей час коні ганяли собак і ті в свою чергу заливаючись гавкотом намагалися навести справедливість в ситуації, що склалася.

Вранці, завантаживши рюкзаки в машину, ми розділилися. Частина групи поїхала в Казбегі здавати спорядження і займати місця в місцевому кафе, а частина вирішила спускатися пішки. З якоїсь причини мені було дуже важливо спуститися своїми ногами. Можливо навіть важливіше, ніж піднятися на вершину.

А внизу нас вже чекав кави, суп і вино. І з першим же ковтком вина в пам'яті сплив тост, який жартома вимовляли ще вдома - "Нехай кількість сходжень дорівнює кількості спусків". І я бажаю всім йде в гори що б цей тост збувався і звучав на кожному наступному сходженні.

Для мене це було дивовижне подорож. Знайомство з новою країною та природою, горою, новими людьми ... і собою. Ще недавно я не розуміла чому перевіряти себе або друга треба в горах ... не знаю на рахунок одного, але себе все таки да.

Для мене, там на маршруті, залишилося тільки сьогодення. Та я, яка дійсно є. Чи не придумана, а така якою я стала досі. І може в наступний раз я познайомлюсь з собою яка буде трішки краще ніж сьогодні. Адже кожен крок веде нас вгору)))

А поки, спасибі тим хто претваріл мою мрію в життя. Тим, хто йшов поруч не дивлячись ні на що.