Лікійська стежка взимку

Ликийская тропа зимой Фотографії з походу Продовження Лікійської стежки взимку 2015

у січні 2014 роки я вперше потрапив до Туреччини взимку (до цього були численні весняні та осінні походи) і був вражений тим, наскільки приємна Лікійська стежка в цей час. По-перше, тут тепло - вдень температура доходила до +20 градусів (вночі було від 0 до +5). По-друге, дуже зелено - багато квітів, свіжа травичка, вічнозелені оливи і середземноморські колючі дуби. Зрозуміло, все це відноситься до невисокою, західній частині Лікійської стежки, яка йдемо прямо вздовж берега моря на висотах що не перевищують 700 метрів.

Ми летіли в Анталію через Львів - це в два рази дешевше ніж, летіти з Києва. І зимовий Львів виявився єдиним місцем в подорож, де мені по-справжньому не вистачало куртки-пушка.

3 січня. Фетхіє, Олюденіз.

Переїзд з Анталії в Фетхіє і далі до початку маршруту був настільки стрімким, що я не встиг зробити жодного знімка. І ось ми вже стоїмо біля парадних арки позначає офіційний початок Лікійської стежки. Як бачите, мають місце футболки і шорти

Неймовірне блакитне море і купа зелені навколо змусили мене задуматися про те, чи не помилився я вибравши в якості основної взуття важкі шкіряні черевики. Треба було не вірити прогнозам (які лякали мало не снігопадами) і брати кросівки.

Приємно дізнаватися щось нове. Сьогодні я дізнався колючі середземноморські дуби не скидає листя на зиму - вони вічнозелені.

Темніє дуже швидко. Ховаю фотоапарат і біжу швидше до місця стоянки.

4 січня. Долина Метеликів.

Встали ще затемна, швидко поснідали і в 7 ранку вже були на стежці. Відразу взяли непоганий темп, так як хотілося зігрітися - до сходу сонця в шортиках все таки некомфортно.

Дуже швидко прибігли в селище Фарайла, кинули рюкзаки і помчали на радіалку в Долину метеликів.

Спуск по мотузці порадував любителів екстриму. Народ явно не очікував, що на настільки попсовому маршруті буде такий цікавий ділянку :)

В зануреної в ранкову тінь Долині метеликів в повній самоті нудьгували пальми і кактуси. Не було не туристів, ні метеликів.

Микола заспівав нам щось про Ваньку-тракториста і побіг купатися в морі. Він стверджував, що вода в затоці близько 19 градусів. Але перевіряти ніхто не став - видно не взяли купальники:)

Як і очікувалося, підйом назад в Фарайлу пройшов блискавично. Багато в чому цьому посприяла грозова хмара нависла над & quot; вчорашньої & quot; горою Баба-Даг. Схили, до речі, присипані сніжком.

Тільки-но ми дісталися до рюкзаків, як виглянуло сонечко і ми вирішили скористатися таким чудовим приводом і пообідати.

Судячи з кількості свіжої ніжної трави і різних квіточок незадовго до нашого приїзду пройшли потужні дощі. Зазвичай залізобетонно щільна турецька грунт буквально просякнута вологою рослини на всю користуються рідкісним достатком.

Тим часом хмари продовжують накочувати. Небо затягує, схоже назріває дощ.

На повних парах пролітаємо повз Шинку - це останній населений пункт по цей бік від завтрашнього перевалу. Десь внизу співає муедзин, його голос багаторазово відбивається від скель і здається ніби він співає з хором.

Вже в сутінках приходимо на місце стоянки. Це досить похмура галявина в сосновому лісі. На її краю дві старовинні могилки. Що ж, будемо сподіватися, ми один одному не завадимо:)

5 січня. Буря, Алінджа, банний день

Серед ночі прокидаюся від звуків грози. За бортом у всю лупить дощ з вітром, виблискували блискавки. Цікаво, як там справи у Миті, який спить не в наметі, а під крихітним тентіком?

Коли задзвенів будильник, дощу вже не було. Злегка відвологлий Митя дрімав під своїм тентом додатково прикрившись парасолькою. Готуємо сніданок і з першими променями сонця виходимо на стежку.

Ущелина Кара-Гач в цей час виглядає досить похмуро.

Зате відразу за перевалом почалося сонце і справжня весна.

В бухті, на тлі якої ми всі фотографувалися, відбувалося якесь помутніння вод. Ми помилувалися на цю гру барв і пішли геть від моря. Сьогодні у нас небачений для цього походу маневр - відходимо від узбережжя більш, ніж на кілометр.

Тим часом небо знову затягнуло.

Тому обідали ми по-зимовому - в шапаках і куртках.

в селищі Богазічі купа старих будинків цікавою планування. Але ми тут не заради архітектурних копалин, нас привів сюди голод :) Купуємо хліб і морозиво в крихітній сільській крамниці.

Від магазину всього 20 хвилин підйому до нашої стоянці. Вийшло, що ми прийшли досить рано. Народ вирішує нагріти воду на вогнищі і влаштувати банно-пральний атракціон з миттям голови.

Я тим часом будую собі нову хатинку. Вчорашній подвиг Миті (нічліг в грозу під крихітним тентіком) надихнув мене на виселення з 4-місній намети під груповий тент, який вже два дні без діла тинявся у мене в рюкзаку.

Цей тент набагато більше Митиного - майже 3 на 3 метри. Місця всередині дуже багато, можна надійно сховатися самому і заховати речі, так що наближається дощ мене не лякав. Комаров і скорпіонів взимку теж можна не боятися.

Однак трохи поміркувавши (і ще раз глянувши на хмари) я вирішив що потрібно підстрахуватися, на той випадок якщо мокра грунт перестане вбирати і відводити вологу і на землі почнуть утворюватися калюжі.

Чи не розбираючи тент, я затягнув під нього купу каміння (їх на Лікійської стежці неміряно) і склав якусь подобу фундаменту для свого лежбища. Нижче на фотке видно, як виглядала ця конструкція на наступний ранок, після зняття тенту. Велика кам'яна майданчик призначена для того щоб підняти над землею рюкзак з речами. Заодно на ній лежала моя подушка. А довга кам'яна стінка потрібна для того щоб спирається на неї килимок ізплоского перетворився в & quot; човник & quot; з піднятими бортами.

Близько 8 години вечора нарешті пішов дощ - сильний, але досить спокійний, без вчорашнього вітру. Я переконався що моє укриття в повному порядку, побажав іншим добраніч і пішов в село, в магазин:)

В ході вечірнього переобліку була виявлена ​​недостача крупи і потрібно було терміново докупити хоч чогось (асортимент там дуже скромний). Днем, коли ми проходили магазин, він спочатку був закритий. Але ми знайшли господаря і він відімкнув свою лавочку. Тепер же, крокуючи під дощем, я злегка переживав - чи не закритий вже цей центр цивілізації.

Мої хвилювання виявилися марними - в магазині вирувало життя. Там зібралися сивобороді старі з сусідніх будинків. Людина 5-6, напевно. Вони активно різалися з господарем магазину в нарди і пили турецький чай з мензурок.

Я купив рис, замінив батарейки в ліхтарику і пішов назад. Треба сказати, що зі мною був включеним GpS і рація. Навіть на знайомій дорозі, під дощем і в повній темряві легко збитися з правильного шляху.

6 січня. Руїни сидимо, повернення до моря.

Вранці погода була відмінна. Ми буквально за півгодини добігли до руїн ликийского міста сидимо, кинули рюкзаки і почали огляд античних будівель. Найкраще збереглися кам'яні саркофаги в некрополі. Більшість же інших будівель являють собою нечіткі обриси фундаментів на землі.

Особливий трепет відчуваєш, коли на надщерблених століттями каменях знаходиш напівстерті літери. Ликийский алфавіт багато запозичив з грецької і більшість букв нам цілком зрозумілі. Можна просто ходити по галявині навколо поховань і читати послання двотисячолітньої давності. Ну, або робити вигляд, що читаєш:)

Газон, до речі, виявилася з сюрпризом. Рясні дощі перетворили її в неглибоке болотце. У подазборних канавах текли струмки з'єднують калюжі в загальну акваторію:)

Серед античних гробниць знайшлося і парочку пізніших будівель. По-перше, тут є залишки візантійської базиліки. Вгадується трехнефная структура, збереглися два вікна і вівтарна зона.

А трохи далі височить незграбна кубічна конструкція (напевно комору), явно побудована з вторсировини - кам'яних блоків залишилися від зруйнованих античних будинків.

В одній з гробниць стеля прикрашена ось такими особами.

Зелень зростаюча серед каменів дуже нагадала мені якісь домашні рослини. Плющ, дикий фікус?

Придивіться до цього каменю. Його розсікає горизонтальний шов з зубчастими краями. Дуже схоже на з'єднання кісток черепа.

Сусіднє село, до речі, теж понаполовіну побудовано з античних цегли і уламків колон.

На околиці села знайшлася ось така ванна з водицею настояної на корі. Дубильна майстерня?

На сонечку просто чудово. Але варто зайти в тінь, як згадуєш про календарних реаліях. Втім, це не заважає мені йти в шортах.

За перевалом знову море! Не те щоб ми не здогадувалися про це ... Але все одно приємно.

На нас чекає скинути близько 700 метрів. Сьогодні ночуємо на березі.

Далеко попереду видніється величезний піщаний пляж Патара. Ми будемо там вже завтра вранці.

В бухті, де запланований нічліг, виявилося дуже вітряно. Відходимо з наметами трохи вглиб лісу.

Перед вечерею встигаю збігати на берег і сфоткати сонце, перш ніж воно сховається в хмари.

6 січня. Трохи вітру і магазин в Каші.

Всю ніч дуло зі страшною силою. Пару раз вітер виривав кілочок мого тенту. По-хорошому кілочок треба було б продублювати великим каменем, але вилазити зі спальника зовсім не хотілося. І я ледь поправивши поломку знову провалювався в сон.

Взагалі, по-зимовому короткий світловий день змушує оптимізувати розпорядок дня. Ми прокидаємося дуже рано, ще затемна. Готуємо сніданок і збираємо намети в темряві (ліхтарики!), А з першими променями сонця виходимо на маршрут.

Йдемо повз абсолютно ідилічних галявин. Здається, що з-за куща вистрибне великодній кролик або інша мі-мі-Мишечка. Потім, правда, почало здаватися, що в лісі щось кричить. Хтось зловив нашого кролика, не інакше.

Нескінченні піски Патари вже зовсім поруч.

Поки я фоткал пляжі, хлопці помчали вперед і мало не пропустили фортеця Пидне. Викликаю їх по рації, йдемо бродити по руїнах.

Фортеця охороняє величезну рівнину нині від краю до краю заповнену теплицями.

На горизонті видніється гірське плато (висота від 2 до 3 км) суцільно засипане снігом. Хмари мчать над ним з такою швидкістю, що я нітрохи не здивувався б побачивши снігові прапори ..

Незважаючи на яскраве сонечко нам абсолютно не жарко. Вітер пронизливо холодний, дивно як це калюжі не замерзли.

В першому ж селищі наймаємо вантажівку, щоб закинути до руїн стародавнього Ксанфа.

Ксанф (або ксантос) був найбільшим містом (можна сказати столицею) ликийского союзу. А сьогодні його руїни, так і не поступилися пануючу висоту, беруть верх гектарами теплиць.

В Ксанфа є каса і інші принади культурного достопрімечателінга. Звичайно ж ми зайшли і терміново всім скористалися:)

Нагулявшись, ми зловили маршрутку і поїхали на курорт. У ролі курорту виступив чудовий містечко Каш.

Як і очікувалося, з визначних пам'яток Каша найбільше часу ми присвятили супермаркету.

Людей на вулицях не було абсолютно. Видно у місцевих сієста - вони перечікують спеку.

Досить з нас цивілізації - бадьоро чешем на іншу сторону Кашского затоки. Треба скоріше дістатися до стоянки і продегустувати куплені делікатеси.

Дегустацію довелося відкласти - не змогли встояти перед можливістю подивитися на ще одні лікійські гробниці. На цей раз вони вирубані в скелі над морем.

Весь цей час вітер продовжував бешкетувати. Намагаючись знайти для багаття найбільш захищене місце, ми залізли в якісь кам'яні нетрі і зробили вигляд що там біса затишно.

7 січня. На пляжі.

За синім морем, всього в десятці кілометрів від нас причаївся шматочок Греції - ось цей острів. На пагорбі над селищем стоять вишки мобільного зв'язку, які радісно вітали нас в есемесками & quot; Ласкаво просимо в Грецію & quot ;.

Микола з Інною минулого літа плавали на байдарках вздовж узбережжя Шотландії. Схоже що наступний їх заплив буде в Туреччині. Дуже вже привабливо виглядають ці бухти і численні острови.

Як по цій фотці зрозуміти, що вона зимова? Дуже просто - влітку і навіть навесні на сонечку не посидиш, все миттєво ховаються в тінь.

Довго і зі смаком обідаємо на кам'яному пляжик. На жаль вже не пам'ятаю, про що ми тоді розмовляли.

Від обіду до ночівлі всього годину ходьби. Всі розслабилися.

Після прибуття на стоянку ми не поспішали ставити намети, збирати дрова і пересувати гори. Оголошено ледачий годину.

Проленівшісь хвилин 30, я повзу під сусіднє дерево, фоткати Мітін курінь. У повній відповідності з традиціями легкоходства Митя сам шив цей тент.

Турецька зима подобається мені все більше і більше.

8 січня. У льодах.

Ви не повірите, але цієї ночі калюжі таки замерзли. А я ні :) Хай живуть пухові спальники - теплі, легкі і компактні!

Знову віддаляємося від моря щоб відвідати руїни ликийского поліса Аполону. Стародавні наполегливо селилися на пагорбах, мабуть з метою оборони. А ось сучасне село сповзла в долину, ближче до асфальту.

Придивіться, в кришці гробниці не вода, а суцільний лід.

Бродимо серед руїн. Приємно, що є ще місця, де історія не обнесена парканом.

Останні кілометри походу, попереду вже видно бухта з якої нас забере човен.

Стоп, куди це ми так поспішаємо? Мені здається, поки всю ковбасу не з'їдять далі йти безглуздий.

А ось човен. Їдемо в Учаиз і десантіруемся прямо на стоянці. Берегова лінія тут просто прекрасна (за рахунок своєї хаотичності).

9 січня. Миру Міри.

Всього 30 хвилин на маршрутці і ми вже в Демре. Хлопці йдуть оглядати колосальний амфітеатр Світи, а я в пошуку нових ракурсів лізу на сусідню гору.

Ось, до речі, і вони (наші тобто). Сидять на верхніх щаблях амфітеатру, слухають аудіогіда, переймаються духом старовини. А я, поки бродив по гірці, знайшов маркування стежки і щось так в гори потягнуло, ніби й не було восьми днів в поході))

Увечері переїжджаємо в Анталію. Йдемо святкувати завершення походу в місцевому ресторанчику з живою музикою.

А гори за Анталією так і ваблять, редиски:)