Країна оленів

Страна оленья - Норвегия Розповідь про похід по Норвегії 11 липня 2015

Чому Норвегія? Кілька наших друзів просто закохані в цю країну: одні в ній жили і багато по ній подорожували, інші зробили мега автопробіг із СанктПетербурга по її території. Їхні розповіді і надихнули нас на цей похід по Норвегії.

Спочатку у нас були хвилювання на рахунок візи - до цього ми жодного разу не робили шенген і не були в Європі, але виявилося, що зараз у Владивостоці є візовий центр, який робить візи в 12 європейських країн.У нас прийняли документи навіть без підтвердження бронювання готелів, і вже через 2 тижні ми отримали свої візи.

Завдяки інформації, отриманої від нашого інструктора, () ми швидко добралися до нашого міського кемпінгу в Осло. Хочеться сказати,що Кирило все заздалегідь відмінно спланував і організував - справжній професіонал своєї справи! Увечері ми знайомилися з учасниками та інструктором, попиваючи чай з фірмовим тортиком від нашого Приморського кондитера. Вранці до нас приєднався ще один учасник веселун Андрій з Дніпропетровська, і нас стало 11.

наша группа

Група була інтернаціональна: з України (Харків, Київ, Дніпропетровськ) і Росії (Санкт-Петербург, Владивосток). Всі хлопці виявилися дуже приємними і цікавими людьми, і в нашій компанії відразу сформувався комфортний мікроклімат, що надзвичайно сприяло успіху нашої подорожі.

привал в походе по Норвегии

хлопці,ВЕЛИКЕ ВАМ СПАСИБІ за компанію! Приїжджайте до нас у Владивосток!

озера Норвегии озера Норвегии

Далі був автобус, а потім стежка по національному парку Йотунхейма з рюкзаками за плечима. У цей день ми пройшли трохи, звикали, акліматизувалися. Ночували на високогірному плато, на висоті близько 1000 м, де місцями лежав сніг.

переправа обед под тентом

Кругом була мохово-чагарничкова тундра з безліччю струмків і взагалі надлишком вологи. Види були приголомшливі: скелі, водоспади, озера, вони-то і супроводжували нас всю дорогу. А ще тут пасуться дикі стада північних оленів. Тому мені і прийшла в голову ця пісня: «Вези мене олень в свою країну оленячу ...».Я так і прозвала про себе Норвегію країною оленячої.

Женя нацпарк Йотунхеймен

На наступний день мені запам'яталося місце нашого відпочинку - піщаний пляж на озері, де ми охолоджували наші ніжки і лежали на сонечку, а деякі навіть скупалися! В озері відбивався протилежний берег з величними горами в снігових шапках.А потім був дощик часом переходить в дощ. В кінці дня ми були мокрі і втомлені, бажання спати в наметі ні у кого не було.

снежный карниз норвежский приют

Але фішка Норвегії в тому, що тут є притулки, в яких можна спати в теплі і затишку, в них є гарячий душ і сушарка для речей! Це-то тільки нас і рятувало, тому щонаступні дні дощ йшов кожен день, а іноді він переходив в сніг. Але так приємно знати, що ввечері замерзлий і втомлений ти приймеш гарячий душ, просушиш свої речі, вип'єш смачного сидру або пива з піцою, а вранці обуешь сухі, ну або майже сухі черевики і знову в путь! У підсумку наш маршрут був від притулку до притулку,або як сказав Анатолій (один з учасників походу) по притулкам Норвегії.

тропа на перевал через бесконечную реку

В один із днів у нас був радіальний вихід на найвищу вершину Норвегії Гальхепігген (2469 м), але погода була як завжди дощова, так і видимість майже нульова, тому здивувало тільки працююче кафе на самій вершині.Тут можна було погрітися і перекусити, якби ми тільки знали! Адже ми вирішили обідати прямо на сніжному схилі приблизно на середині нашого підйому, тому що злякалися, що далі буде ще гірше: вітер і сніг. Під час обіду йшов дощ, тому поки їли-пили, зовсім замерзли. А адже в кафе на горі можна було зняти мокрий куртку і сісти за стіл.

вершина Гальдхопигген мост в Йотунхеймене

Але в один день нам все-таки пощастило з погодою - весь день було сонце! І боже, яка кругом красотища !!! Блакитне небо, сніг, скелі, водоспади, блакитні озера і яскрава соковита зелень! У цей день ми вийшли від притулку Скогадал повз гори Кірка і озера Леірватн через перевал в лісову зону.Фотоапарати клацали весь день направо і наліво, Андрій висловив цікаву думку про те, чому на фотографіях гори завжди такі гарні, тому що фотоапарати з рюкзаків дістають тільки в гарну погоду!

снегопад в июле привал у горы Кирка

На наступний день знову був часом дощ. Кирило нас заспокоїв, припустивши,що норвезька мама каже своїй дитині, який весь рік чекав літа: «Ну, може бути на наступний рік, синку, пощастить з літом». Так, ми тут всього на 2 тижні, а вони тут живуть!

поход Норвегия водопад Веттифоссен

Дуже вразив нас водоспад Веттісфоссен (приблизно 275 м заввишки), та й багато інших було водоспадів великих і красивих.Одного разу ми знайшли смачні гриби, здається підосичники або підберезники, зварили гречку з грибами. Дрібниця а приємно!

Согнефьорд море неподалеку от Бергена

Після завершення першої частини нашого походу ми попливли на швидкохідному катері по Согне-фіорду в Берген. Берген порадував нас гарною погодою,вдалося піднятися на фунікулері на гору і оглянути звідти околиці. Сподобався також Ганзейський квартал і музей, де можна побачити побут купців того часу, а ще звичайно ж Рибний ринок, де продають свіжі морепродукти. Рекомендую скуштувати там молочний суп з морепродуктами і салат з морепродуктами.

набережная Берген

Друга частина нашого походу була до Мові троля. Ми тут трохи здуру, відмовившись від маршрутки, яка могла б везти нас 6 км по асфальтовій дорозі до стежки, зате наїлися суниці, яка росте уздовж узбіччя дороги. У підсумку до стежки ми прибули близько 14 годин, коли всі групи вже пішли, а багато хто повертався назад.Повертаються були дуже брудними і дивилися на нас чистеньких з посмішками.

парк в Бергене скала Язык Тролля

Дійсно, стежка виявилася чавкають трясовиною, в якій ми теж все забруднилися. Йшли ми з рюкзаками, тому що планували там ночувати і потім йти далі вздовж озера. Йшли довго (близько 6 годин) і було важко, нас поливав дощ.На плато біля скелі Язик троля дув сильний вітер. Всі втомилися, намокли, змерзли, навіть фотографуватися не було бажання. Я не уявляла де нам ставити намет, тому що кругом була вода і калюжі і холодно, дощ, вітер. Настрій був ніяке.

Прекистулен - смотровая

Але недалеко була хатинка, побудована в якості притулку.Зараз вона в жалюгідному стані - навколо жахлива смітник, в одній кімнатці розбите вікно, валяються брудні і зламані речі, якісь продукти. Коли ми прийшли, там уже розташувалася пара з Чехії, але вони радо посунулися і вся наша компанія (на цей момент 9 осіб) вмістилася. Хлопці затягнули вікно, ми включили пальник, переодяглися,і життя налагодилося! Стало затишно і тепло, так мало треба для щастя!

спуск по снегу

На наступний день нам належало обігнути озеро Ringedalsvatnet, прекрасний вид на яке відкривається з Мови троля. Якщо чесно, я не вірила в успіх цього заходу, тому що берег озера розсікали глибокі ущелинами іноді перегороджені греблями, крім того,сліди людей на стежці були відсутні, отже, треба було тропить.

Солнце!

Але в цей день погода нам знову посміхнулася, і дощу практично не було. Були чудові види на гори, водоспади, озера, дамби. Приголомшливо! Увечері ми дійшли до чергового безлюдного притулку, здається Мосдалбу.Жити в ньому ми не стали (занадто висока ціна була в прайсі), поставили намети поруч, але це нам не завадило повечеряти і пообідати в будинку. На наступний день пізно ввечері ми вже були в Осло

дамба в горах

Цілий день по Осло нас супроводжувала гарна погода! Місто сподобався, є цікаві сучасні архітектурні споруди, наприклад,оперний театр. Подивилися кілька музеїв: фортеця-замок, Фрам, Кон-тики, Кораблів вікінгів, фольклорне село, потім поїхали в парк скульптур і на пішохідну вулицю Карла Йохансана. Накупивши додому подарунків, задоволені і щасливі вирушили ночувати в кемпінг, завтра вранці літак.

набережная Осло

Поїздкою залишилися задоволені, але все-таки шкода, що через дощ ми можливо не побачили всієї краси національного парку. Спасибо большое нашому інструктору Кирилу Ясько! Все було класно організовано і сплановано!

музей кораблей викингов Текст: Марина Лящевська, Владивосток.
Фото: Кирило Ясько, Київ.