Записки одного походу

Автор: Алла Мельник из Харькова на склоне Чатырдага

Про поході " Вода і Камені " 7-12 червня 2009 року
Ми були перший раз в поході, хотіли отримати новий досвід і емоції, відпочити від дитини і позбутися цивілізації. Все, що хотіли – ми отримали сповна. Виходячи з цього, я написала ці записки – в основному емоційні відчуття. Для тих, хто шукає нових емоцій...

Перші враження

З розбігу беремо нижнє плато Чатир-Дагу -500м- і запах лісу просто вбиває. Хтось морщиться, хтось здригається, наш провідник Андрій бадьоро так говорить: « Так, хлопці, ось такий ось незабутній запах у всіх кримських лісах, де ходять туристи » … начало пути

«Запам'ятайте наші особи »

По дорозі з нами йшла група « жінок і дітей » , як поблажливо висловився провідник. Діти виявилися азартними і образливими. Хтось із нас мимохідь кинув їм: « Запам'ятайте наші особи. Тепер ви побачите тільки наші спини ». Діти зірвалися з місця,не закінчивши обід, з люттю обігнали нас і кричали з вершини: « Це ви побачите наші спини! » Дітей ми запам'ятали надовго. Ще два дні вони дихали нерівно до нас, змагаючись де можна і не можна. Довелося нашій групі злегка змінити маршрут.

В степу

Якось днем ​​залишилися ми з Анею одні на гірському плато охороняти рюкзаки. По суті,плато виглядало як степ. Розвалившись на рюкзаках, примруживши дивлячись у далечінь, вдихаючи неповторні аромати степових трав, слухаючи гудіння бджіл і джмелів, ми блаженно задрімали. Нами опанував безтурботний спокій, умиротворення, почуття повернення до витоків, природі,і навіть проїжджаючі у наших ніг машини (що вони там робили?) не могли перешкодити нам насолоджуватися почуттям єднання з природою, коли твоя свідомість розчиняється в степу, як цукор у воді …

Кам'яний грот

Місце нашої першої ночівлі виявилося у високій соковитою зеленій траві у кам'яного грота, далеко від цивілізації,де навіть мобільний зв'язок глохла. Відразу відчувся контраст з звичайним життям - збір дров, гречана каша в казанку з жиром під назвою « тушонка », чай-вино-пиво, перше детальне знайомство … Спали як застрелені. Вранці чоловіки спускалися по воду до печери Бездонний Колодязь. За їх словами, вражає, шкода, ми не побачили.А ось Еміне-Баїр-Хосар дуже вразила, хто був – зрозуміє. гречка с тушенкой лагерь у грота вид сверху

Найважчий підйом

Ми знову підкорювали Чатирдаг. Підйом на 500 м на верхнє плато запам'ятався всім – ми брели як бурлаки на Волзі, без надії на швидкий і легкий кінець. Деякі не добредает …  Провідник же, злетівши як пташка наверх, видавав перли: &Laquo; Ось коли ти нагорі, так смішно дивитися на карабкающихся людей десь там, внизу » &Laquo; Люблю козячі стежки, різкі, що не пологі, і щоб подовше йти » &Laquo; Ех, хотів би я так втомлюватися як ви … Ну хоч трохи щоб втомився … Ну не можу я … »Від жорстокого вбивства провідника врятував тільки обід. Наші зусилля увінчалися вищою точкою Криму 1527 м - горою Екклізі-Бурун! (Ну майже вищої, але не будемо уточнювати …) На той момент вся гора була зайнята збіговиськом паломників, попів в рясах, які тут же служили службу, і кимось на кшталт МНС-ників, які охороняють людей Божих.упал и отдыхает тяжелый подъем толпа на вершине Эклизи с посохом - чтоб колено не болело

Втрата віри в провідника.

У буковому лісі нас надовго кинув провідник, пішовши в невідомому напрямку. Зазвичай він часто тікав від групи (з туалетним папером або в пошуках нових джерел), але на цей раз його мобільний не відповідав, темніло, а комарі кусалися все сильніше.Чоловіки пішли шукати Андрія, залишивши дівчат з інвалідом. Сутеніло … Коли наші все ж повернули до групи провідника, він виправдовувався: « Там дідусь, він дорогу не знав, так я його провів … по лісі, по горах … » Це був важкий день, емоційно і фізично. Обіцяні Андрієм « тут близько, 5 хвилин » і «ще 50 метрів » при перевірці виявлялися часом ходьби і парою кілометрів по пересіченій місцевості до місця ночівлі з безглуздим і жорстоким кількістю комарів. І тут ми почали втрачати віру в провідника, впевнившись, що неспроста він нас водить козячими стежками і вдає, що все в порядку. Як одноголосно вирішила група,його ворожої місією було знаходити максимально важкі, в довгий обхід козячі стежки всюди, де є хороші, швидкі й широкі дороги з мінімальним перепадом висот. Андрій мило відбивався, стверджуючи, що він творча натура і ходіння по одним і тим же прямим дорогам не розвиває його як особистість,в результаті чого у нього розвивається внутрішній конфлікт з самим собою. Таким чином, наш план маршруту постійно коректувався під творчу особистість Андрюхи. Горное озеро на Джурле

Озерний рай

Все проходить, і наші муки теж. Піднявшись на пару-трійку гір з мальовничими назвами Кучерява Марія, Лисий Іван, Демерджі, ми,в кінці кінців, прийшли до прісного озера, загубленого глибоко в горах і лісах, з якого довго не хотіли вилазити, незважаючи на крижану воду, біля якого довго загоряли, плюнувши на те, що треба шукати дрова і готувати вечерю. А ввечері смачно грали в мафію, першим за традицією вбиваючи провідника.

Спуск по « Долині Привидів »

Так, ми піднялися на вершину Південної Демерджі і побачили кам'яних велетнів, неозорих панораму Криму і радянський прапор. Це було 1200 з чимось метрів. Але за все це ми розплачувалися багатогодинним спуском по Долині Привидів. Ось тут ми і стали розуміти, як нестерпно боляче втрачати набрану потім і часом кров'ю висоту …Деякі їхали на попі, перед рюкзаками, інші падали або врізалися в камені, колючки, ламали гілки дерев в марній надії зупинитися, треті демонстрували авторську техніку ковзання по місцевої насипу. флаг на вершине Долина привидений спуск по сыпухе До цього часу півгрупи ходило з перебинтованими колінами.Найбільш затребуваними в поході речами були: еластичний бинт, сахарин, лимонна кислота (у групі існувало повір'я, не без нашої участі, що лимонна кислота знижує лужність води, підвищує кислотність, наближаючи її тим самим до звичного нам складом води і роблячи її вживання безпечним) . Андрей набирает воду в водопаде

Джурла

Маленький, ніжний, Витончений водоспад з невеликими перепадами і ваннами молодості сподобався всім. Жіноча половина групи вирішила там влаштуватися і переклала на чоловіків всі труднощі організації побуту. &Nbsp; А ввечері ми грали в корову, вона ж фанера, вона ж крокодил, і познайомилися з двома американцями,які самі подорожували по Криму з картою російською мовою.

Сахарин та інші наркотики

До всіх інших гріхів провідника, він підсадив групу на шкідливі таблетки, заміну цукру. І коли американці несподівано виринули з чорної, як смола, ночі, з лісу і попросили у нас цукру, а Андрій дав їм ці таблетки, природно,вони запитали: « Хлопці, ви жартуєте над нами? Це що, крек? &Raquo; Ми довго переконували їх, що ми не наркомани. Потім запропонували їм чай з довгою, що не порваній м'ятою з казанка. Не знаю, що вони все ж подумали про нас, але сахарин і чай взяли … раз никому не надо, я себе положу. И американцам отсыплю...   говорил же я вам-не больше 20 таблеток в день..теперь передоз у всех

Рослини і запахи

Під час одного обіднього перекусу в горах сильно пахло м'ятою, і ми стали засипати один за іншим і ледь забрали ноги звідти. Це як на маковому полі – паморочить і розслабляє. З розмови: - Треба йти, а то м'ята нас розслабляє. -Так, треба йти. -А то зараз розслабимося і засинаємо. -Так, засинаємо. -Непогано б. -Давайте полежимо півгодинки. жарко,треба відпочивати після обіду … - (Вся група) Да !!! - (Через півгодинки) Ну що. Пішли? -Зараз, ще хвилиночку … І т.д. Запам'яталося і інше: як ми йшли півдня, пробираючись крізь дикі зарості іпрітніка, відчуваючи себе саперами на мінному полі, без привалів і перепочинків. Це смертельно небезпечне,а зовні невинне рослина: варто до нього доторкнутися або постояти поруч і подихати – хімічні опіки забезпечені. Чи варто говорити – в гору група скакала без зупинок. у водопада Джур-Джур Насправді, це було дійсно небезпечно, ми йшли по « незвідані стежках Криму » -Напевно, улюблений довідник Андрія,де досить рідко ходять люди.

Джур-Джур

Поки ми дісталися до нього, вичерпалися сили не тільки у нас, але і у провідника. Нарешті! На відміну від Джурла, цей водоспад був величним, могутнім, поблажливим до туристів і не викликав таких милих і ніжних почуттів як Джурла. Швидше, захоплення, здивування, захоплення. Знову купалися у водоспаді,і крижана вода чомусь вже не викликала таких сильних емоцій як раніше …

Про Андрія

Швидко напившись, все попадали спати, нам снилися підйоми і спуски, а з боку намети, де жив провідник з двома хлопцями, долинали крики « Група, вперед! Підйом! &Raquo;, дикий регіт і звуки нокаутів …На ранок Андрій нічого не визнавав. Взагалі провідник попався веселий і задоволений життям, з прекрасним почуттям гумору, яке нас всіх виручало не раз, і я бажаю йому не розплескати бажання займатися улюбленою справою! проводник балдеет

Головне питання

Головне питання: а чи піду я знову в похід? Після підйому на Джур-Джур я сказала,що вистачить з мене труднощів, було важко, особливо в спеку, а зараз можу сказати, що – да, піду, може, не в такий складний або не з тим рівнем фізпідготовки, але піду. Андрій нас підсадив не тільки на сахарин, але і на гори. Після походу у нас був ще тиждень спокійного матрацного відпочинку в Ласпі біля моря …і здогадайтеся: ми знову пішли в гори … на вершине Ильяс-Каи (бухта Ласпи)